شناسه خبر : 23705

امضاء تفاهم نامه توسعه همکاری های مشترک در زمینه موتور و گیربکس

امضاء تفاهم نامه توسعه همکاری های مشترک در زمینه موتور و گیربکس

در جهت تحقق شعار سال و سیاست های وزارت صمت مبنی بر استفاده از ظرفیت های موجود و با هدف تقویت شاخص های بهره وری و مقیاس تولید و در راستای سیاست های گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو مبتنی بر تولید اقتصادی و باکیفیت، این دو شرکت در راستای همکاری های استراتژیک خود، اقدام به امضا تفاهمنامه توسعه همکاری های مشترک در زمینه موتور و گیربکس کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از سایپانیوز، این توافق نامه گامی است به منظور سرمایه گذاری تولید قوای محرکه اقتصادی به صورت مشترک با هدف افزایش تولید در مقیاس جهانی و اقتصادی که پس از بررسی های کارشناسی و نتایج کارگروه های مشترک به انجام رسیده و وارد مرحله عملیاتی شده است.

بر این اساس تامین 10 هزار موتور خودرو شاهین برای مدت یک سال بر اساس استانداردهای روز دنیا به صورت مشترک به انجام خواهد رسید که پس از اخذ تائیدیه های کیفی و طی فرآیند انطباق با محصول و انجام کالیبراسیون و حصول اطمینان از پاسخ گویی به استانداردها اجرایی خواهد شد.

بدین منظور موتور TUP و گیربکس 6 دنده اتومات در پلتفرم شاهین مورد استفاده قرار خواهد گرفت و شروع پروژه از زمان امضا توافق نامه اجرایی خواهد شد. همچنین  قطعاتی به صورت مشترک در این پروژه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که برای اجرای این کار تیم های کاری مشترک تعریف و مشغول به فعالیت هستند.

این نوع همکاری مشترک بین خودروسازان مطرح دنیا به خصوص در حوزه موتور و قوای محرکه به منظور تقویت شاخص های بهره وری رایج است و با این اقدام و با استفاده از ظرفیت های یکدیگر در همکاری مشترک و در راستای همکاری استراتژیک، دو شرکت سایپا و ایران خودرو یک گام دیگر برای جهانی شدن به جلو خواهند رفت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم گفت: عمر همکاری استراتژیک بین خودروسازان در دنیا بیش از ۱۷ سال و با هدف افزایش کیفیت بهینه سازی قیمت، رشد بهره وری و تحویل انجام شده و معنی آن ادغام خودروسازان با هم نیست.

محمدعلی تیموری افزود: به دلیل نیاز به سرمایه گذاری بالا و زمانبر بودن تولید قوای محرکه این حوزه نقطه عطف ایجاد همکاری استراتژیک خودروسازان در دنیا است.

او تاکید کرد: این حوزه به دلیل اینکه هزینه تحقیقات بالایی نیاز دارد و بهبودها در آن به سختی انجام می شود بسیار مهم و مورد اهمیت است.

تیموری با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال های اخیر جهشی در حوزه خودروهای برقی در دنیا ایجاد شده گفت: در همکاری استراتژیک سایپا و ایران خودرو هماهنگی برای تولید خودروهای برقی مد نظر قرار گرفته است.

مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا گفت: نکته دیگری که در این همکاری مدنظر قرار گرفته بهره گیری از توان دو طرف در ارائه خدمات امدادی به محصولات یکدیگر است که در این راستا خدمات دهی به مشتریان تسهیل می شود.

او افزود: درتحقیق و توسعه طراحی خودرو و قوای محرکه نیاز به آزمایشگاه ها و دستگاه هایی است که ایجاد آنها بسیار هزینه بر است و در همکاری استراتژیک این مورد دیده شده که دو شرکت از توان موجود یکدیگر استفاده کرده و نتیجه آن افزایش کیفیت محصول خواهد بود.

تیموری خاطر نشان کرد: در حوزه لجستیک و حمل و نقل که بین ۸ تا ۱۰ درصد قیمت تمام شده برای خودروساز هزینه دارد نیز با همکاری دو طرف مقرر شده که هم افزایی ایجاد شود که این موضوع کاهش هزینه برای مشتری را به همراه دارد.

او افزود: در زنجیره تامین هم این همکاری استراتژیک تاثیر به سزایی در تامین به موقع و با کیفیت برای هردو خودروساز به همراه دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: خوشبختانه با درایت وزیر صمت در ایجاد ساختار فرایندی در حوزه خودرو و با ایجاد معاونت خودرویی در وزارتخانه این همکاری استراتژیک ایجاد شده و قطعا نتایج خوبی برای مردم به همراه خواهد داشت.

در ادامه مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بهره مندی مشترک از سایت های تولیدی خارج از کشور را یکی از محورهای اتحاد استراتژیک برشمرد و گفت: قرار است این همکاری در سایت های تولیدی در سوریه، ارمنستان و آذربایجان رقم بخورد که نتیجه آن صرفه جویی و بهره وری بیشتر خواهد بود.

او افزود: برای دستیابی هر چه بهتر و سریع‌تر به اهداف این اتحاد، کمیته‌های کارشناسی و اجرایی تشکیل شده تا به نقاط مشترک برای تحقق اهداف برسیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، اتحاد استراتژیک دو خودروساز را عاملی برای بهبود شرایط صنعت خودرو دانست و گفت: با اصلاح برخی مفاهیم که در سال‌های اخیر به اشتباه در صنعت خودروی کشور ترویج  یافته و تبدیل به باور شده، مسیر صحیحی را برای توسعه صنعت خودرو انتخاب کرده و به سمت آن گام برخواهیم داشت. 

او با اشاره به رقابت دیرین دو خودروساز بزرگ کشور در بازار گفت: در حال حاضر مشارکت جای رقابت را گرفته و اهداف بلندی برای توسعه صنعت خودروی کشور توسط دو مجموعه تعریف شده است که امیدواریم پرچم دو شرکت، زیر پرچم پرافتخار ایران برافراشته باشد.

خطیبی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همدلی شبکه تامین، در دو مجموعه ایران‌خودرو و سایپا هیچ محصول ناقصی تولید نمی‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تفاهم نامه همکاری با سایپا در امدادرسانی به مشتریان گفت: در راستای افزایش کیفیت خدمات، رضایت مشتریان و افزایش توان امداد، تفاهم نامه همکاری برای ارایه خدمات به مشتریان امضا شده است.

او ادامه داد: در مرحله نخست این طرح در سراسر کشور با استفاده از بیش از دو هزار دستگاه خودرو خدمات حمل به مشتریان ارایه می شود که در مراحل بعدی خدمات بالینی و تعمیراتی نیز اضافه خواهد شد.

خطیبی اتحاد استراتژیک با سایپا را آغازی عالی و بسیار مطلوب دانست و گفت: چشم انداز این اتحاد منفعت برای اقتصاد کشور و تمامی ذی نفعان از جمله مشتریان خواهد بود.

او با اشاره به حمایت‌ها و همکاری‌های مهندس احمد قلعه بانی در شکل گیری و پیشبرد اهداف مورد نظر گفت: قطع به یقین آغاز این همکاری، تحولی بزرگ در تاریخ صنعت خودرو ایران را رقم خواهد زد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن قدردانی از مدیرعامل سایپا برای هم‌سو بودن در این اتحاد ادامه داد: از همکاران می خواهم همت و تلاش خود را برای رسیدن به اهداف این اتحاد استراتژیک به کار بندند.

احمد قلعه بانی، دبیر کمیته مشترک دو خودروساز نیز در این مراسم، از مدیران عامل دو خودروساز و شرکت بن‌رو برای عملیاتی کردن اتحاد استراتژیک قدردانی کرد و گفت: خودروسازی نقش مهمی در توسعه صنعت کشور دارد و امروز یک روز تاریخی برای این صنعت است.

او ادامه داد: اتحاد استراتژیک دو خودروساز بلندمدت خواهد بود و در آینده شاهد طراحی پلتفرم‌های مشترک خواهیم بود.

قلعه بانی افزود: مدیران سایپا و  ایران خودرو در چند ماه اخیر با برنامه ریزی دقیق، موفق به جمع آوری خودروهای ناقص از کف پارکینگ ها شده‌اند که جای تقدیر دارد.

او با اشاره به فرامین رییس جمهور در خصوص افزایش تولید و کیفیت، خواستار تلاش دو خودروساز برای تحقق فرامین و اهداف شد.

براساس این گزارش، هم‌زمان با مراسم امضای این تفاهم نامه، شرکت های امدادخودرو سایپا و امدادخودروایران نیز با انعقاد تفاهم‌نامه جداگانه‌ای درخصوص خدمات‌رسانی به مشتریان هر دو شرکت در سراسر کشور با استفاده از ناوگان اختصاصی خود، اجرای برنامه دیگری از اتحاد استراتژیک دو شرکت را آغاز کردند.

03

02

ارسال نظر