شناسه خبر : 23401

تاثیر توانبخشی قلبی بر کاهش احتمال مرگ بازماندگان سکته مغزی

تاثیر توانبخشی قلبی بر کاهش احتمال مرگ بازماندگان سکته مغزی

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان در برنامه بهبود سکته مغزی به طور قابل‌توجهی قابلیت ورزش، تحرک، مراقبت از خود و شناخت شان بهبود یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر براساس گزارش ساینس دیلی، بر اساس تحقیقات جدید، بازماندگان سکته جدی در صورت تکمیل یک برنامه توانبخشی قلبی اصلاح شده که شامل ورزش تحت نظارت پزشک، درمان تجویز شده و پیگیری پزشک است، می‌توانند احتمال مرگ خود را در طول سال ۷۶ درصد کاهش دهند.

«سارا جی. کوکورلو»، مدیر پزشکی JFK جانسون نیوجرزی و یکی از محققین اصلی این مطالعه، گفت: «بسیاری از مراقبان بازماندگان سکته مغزی، بیماران سکته مغزی را از فعالیت و تحرک منع می‌کنند. اما ما نشان می‌دهیم که حتی بازماندگان سکته مغزی حاد هم می‌توانند در یک برنامه تحت نظارت با خیال راحت ورزش کنند و بهره زیادی ببرند.»

برنامه بازیابی سکته مغزی JFK جانسون، ۳۶ جلسه تمرینات قلبی عروقی با نظارت پزشک است و در ویزیت‌های بعدی با یک پزشک طب فیزیکی و توانبخشی، حمایت روانی، تغذیه‌ای و آموزشی و مدیریت عوامل خطر (مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی و ورزش) را ارائه می‌دهد. این تحقیق نشان داد که بیماران سکته مغزی، حتی کسانی که ممکن است همی پلژی (فلج مغزی) را تجربه کنند، می‌توانند با برخی تغییرات، مانند استفاده از دوچرخه‌های دراز کشیده، ورزش کنند.

این مطالعه تاکنون بیش از ۱۶۰۰ بازمانده از سکته مغزی را شامل شده است. از میان بیمارانی که این برنامه را تکمیل کردند، چهار نفر در عرض یک سال پس از سکته مغزی جان خود را از دست دادند. از بین افراد غیرشرکت کننده، ۱۴ بیمار فوت کردند. این به معنای کاهش چهار برابری مرگ و میر ناشی از همه علل در یک سال است.

این مطالعه همچنین نشان داد که شرکت کنندگان در این برنامه، در موارد دیگر هم بهبود یافته اند. شرکت کنندگان شاهد افزایش ۷۸ درصدی در ظرفیت قلبی عروقی خود بودند. (بسیاری از افراد مبتلا به سکته مغزی نیز بیماری قلبی عروقی دارند.)

شرکت کنندگان بهبود مستمری در شرایط مربوط به تحرک، مراقبت از خود و ارتباط / شناخت نشان دادند.

ارسال نظر