شناسه خبر : 22379

برای پیشگیری از سرطان، غذای روزانه خود را کنترل کنید

برای پیشگیری از سرطان، غذای روزانه خود را کنترل کنید

با حذف برخی غذا‌ها از منوی غذایی روزانه می‌توان از بروز سرطان پیشگیری و گزینه‌های بهتر و سالم تری را جایگزین این مواد غذایی کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس پژوهش‌های انجام شده برخی غذا‌ها می‌توانند به بروز و ابتلا به سرطان کمک کرده و بهتر است که از رژیم غذایی حذف شوند. در ادامه برخی از این غذا‌ها را بر می‌شمریم.
 
ماهی پرورشی
گونه‌های بسیار زیادی از ماهی‌های پرورشی وجود دارد که با مواد شیمیایی مضر، آفت کش‌ها و آنتی بیوتیک‌ها پرورش پیدا کرده اند. معمولا برای رشد سریع‌تر ماهی، تولید کنندگان از روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کنند که برای سلامتی ما مضر است.
 
میوه‌ها و سبزیجات غیر طبیعی
همه چیز به کیفیت میوه‌ها و سبزیجاتی که به صورت روزانه مصرف می‌کنید بستگی دارد. در بیشتر موارد فقط مواد غذایی ارگانیک می‌توانند مزایای سلامتی ویژه‌ای داشته باشند در حالی که گونه‌های غیر طبیعی اکثرا مضر بوده و باعث سرطان می‌شوند.
 
غذا‌های کنسرو شده
مقدار بیسفنول دقیقاً همان چیزی است که کنسرو‌ها را بسیار ناسالم می‌کند. بیسفنول یک ماده شیمیایی است که از تراکم فنل و استون تولید شده و به طور گسترده در صنایع غذایی و در بطری‌ها و قوطی‌ها استفاده می‌شود. امروزه می‌دانیم که این ترکیب شیمیایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.
 
نوشابه رژیمی
مطمئن‌ترین راه برای از دست دادن وزن اضافه شروع به شمارش کالری است. مقدار غذا را کاهش می‌دهیم و به جای نوشابه معمولی، یک قوطی نوشابه رژیمی را انتخاب می‌کنید. متأسفانه آسپارتام موجود در نوشابه‌های رژیمی منجر به مشکلات جدی سلامتی از جمله سرطان می‌شود.
 
پاپ کورن
روغن‌های هیدروژنه تنها چیزی نیست که ذرت بو داده فرآوری شده را ناسالم می‌کند. امروزه بیشتر ما از این واقعیت آگاه هستیم که پاپ کورن مایکروویو نیز باعث سرطان می‌شود. در بسته‌های نچسب مواد شیمیایی وجود دارد که کل سیستم بدن شما را تحت تاثیر قرار داده و مقاومت آن را کاهش می‌دهد.
 
هات داگ
واقعیت این است که هات داگ ناسالم بوده و باعث سرطان می‌شود. این غذا سرشار از فسفات سدیم است که ماده شیمیایی است که سلول‌های بدن را می‌کشد. مصرف گوشت فرآوری شده یکی از دلایلی است که سالانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.
 
آرد سفید
علاقه به شکر و استفاده از محصولاتی که با آرد سفید تهیه می‌شوند خطر ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. کربوهیدرات‌های ساده غذای اصلی تومور‌ها هستند و به لطف آرد سفید و شکر آن‌ها به سرعت رشد می‌کنند. باید توجه داشته باشید که نان سفید با استفاده از آرد سفید تهیه می‌شود و آرد با مواد شیمیایی سفید می‌شود.
ارسال نظر