شناسه خبر : 19062

استفاده از «لنز زیبایی» در چشم چه خطری دارد؟

استفاده از «لنز زیبایی» در چشم چه خطری دارد؟

فوق تخصص قرنیه گفت:متاسفانه استفاده از لنزها برای زیبایی خیلی شایع شده است؛ در حالی که اصلا توصیه نمی شود؛ چون گذاشتن جسم خارجی در چشم است ممکن است منجر به عفونت و عوارض در چشم شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، سید محمد قریشی، فوق تخصص قرنیه در پاسخ به این پرسش که «آیا استفاده از لنز در چشم صحیح است؟»، اظهار داشت: از لنزهای چشمی به دو منظور استفاده می‌شود. اول منظور درمانی دارد؛ به طوری که  در افرادی که قرینه چشم شان لک و کدورت دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا این لک را بپوشاند و جنبه درمانی و زیبایی دارد.

وی ادامه داد: اما برخی افراد صرفا به خاطر زیبایی از این لنزها استفاده می‌کنند تا رنگ چشم خود را تغییر دهنداما از لحاظ چشم پزشکی توصیه نمی شود.

این فوق تخصص قرنیه یادآور شد:متاسفانه استفاده از لنزها برای زیبایی خیلی شایع شده است؛ در حالی که اصلا توصیه نمی‌شود؛ چون گذاشتن جسم خارجی در چشم است و ممکن است منجر به عفونت و عوارض در چشم شود.

قریشی خاطرنشان کرد: به هر حال برخی تمایل به استفاده از این لنزها را دارند که باید احتیاط کرده و از مزاجع ذیصلاح آنها را تهیه کنند؛چرا که متاسفانه اکنون این لنزها در برخی سوپرمارکتها، آرایشگاههاو عینک فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی با اشاره به بروز مشکلات عرضه این لنزها در چنین مراکزی، ابراز داشت: تهیه این لنزها باید زیر نظر پزشک متخصص چشم صورت گیرد؛ چراکه ممکن است نکات بهداشتی لازم در آنها رعایت نشود.

این فوق تخصص قرنیه تصریح کرد:‌ به مجرد اینکه بیمار هنگام استفاده از این لنزها دچار احساس درد و تاری دید شد باید به پزشک مراجعه کند.

قریشی اضافه کرد: در نهایت اینکه استفاده از لنز به عنوان زیبایی توصیه نمی‌شود و اگر فردی قصد استفاده از آنها را داشت باید در کوتاه‌ترین زمان استفاده شود.

ارسال نظر