شناسه خبر : 39757

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت ساختمان سازی در ایران نسبت به جهان عقب ماند

آیین نامه های تغییریافته سازمان نظام مهندسی پیشرفتی برای صنعت ساختمان نداشت

صنعت ساختمان سازی در ایران نسبت به جهان عقب ماند

دبیر هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران بیان کرد: امروزه برخی از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی به صورت زیرپله ای و غیر مجاز مشغول به فعالیت هستند که نیاز است وزارت صمت با آنان برخورد جدی و قاطع کند.

به گزارش چابک آنلاین، "رامین گوران اوریمی" در گفت و گو با چابک آنلاین با بیان اینکه صنعت ساختمان سازی در ایران به دلیل سیاست های غلط، این صنعت نسبت به جهان عقب مانده، اظهار کرد: برخی از آیین نامه ها در صنعت ساختمان سازی بارها از جانب سازمان نظام مهندسی دچار تغییر و تحول شده  اما این تحولات کماکان باعث پیشرفت این صنعت نشده است. 

به گفته وی، پیشرفت در صنعت ساختمان سازی نیازمند دانش، تکنولوژی و استفاده از تجربه و مهارت مهندسان خبره است.

گوران اوریمی، با اشاره به اینکه ساخت و ساز شرکت های ساختمانی با ساخت و ساز دولت متفاوت است، بیان کرد: تولید در بخش ساختمان باید توسط دولت حمایت و پشتیبانی شود، چراکه سرمایه توسط دولت تامین می شود اما متاسفانه شرکت های ساختمانی آنچنان از سرمایه کلان بهره مند نیستند، بنابراین تولید دربخش صنعت توسط دولت باید پایدار و ادامه دار باشد، چراکه امکانات و تکنولوژی در گرو تولیدات عظیم است.

دبیر هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران، با بیان اینکه برخی از مصالح ساختمانی داخلی با برندهای خارجی برابری می کند، گفت: اغلب تولیدات مصالح ساختمانی در ایران از کیفیت مناسب و استاندارد برخوردار است اما در این میان ،برخی از تولید کنندگان مصالح ساختمانی هستند که استاندارهای لازم را رعایت نمی کنند.

به گفته گوران اوریمی، بیشتر فعالان صنف صنعت ساختمان با یک دیگر ارتباط و هم افزایی ندارند، چراکه معمولا به صورت جزیره ای به منافع خود فکر می کنند.

 

ارسال نظر