شناسه خبر : 42633

اختصاصی چابک آنلاین؛

بانک ها از اختصاص تسهیلات برای ساخت و تولید مسکن سر پیچی می کنند

بانک ها از اختصاص تسهیلات برای ساخت و تولید مسکن سر پیچی می کنند

دبیراتحادیه مشاوران املاک تهران اعلام کردکه بازار مسکن درشرایط کنونی در رکود شدیدی به سر می برد و در حال حاضر مشاغلی که به صنعت ساختمان مرتبط هستند نیز از این رکود ضربه می خورند بنابراین باید هرچه زود تر برای خروج از رکود ساختمان تصمیمات جدی گرفته شود.

 چابک آنلاین، سهیل سلمانیان، سعید لطفی در گفتگو با چابک آنلاین با بیان این که بیشتر بانک ها بخشی از سرمایه های خود را به ملک و ساختمان  تبدیل کرده اند،افزود: با وجود توصیه های دولت ، بانک ها از اختصاص دادن تسهیلات برای ساخت و تولید بیشتر مسکن سر پیچی می کنند و حتی  به نظر می رسد که برخی از بانک ها از افزایش قیمت مسکن هم خوشنود باشند.

وی ادامه داد: بیشتر فروشندگان املاک به علت عدم تقاضا برای ملک های خود از فروش املاک خود منصرف شده اند و اندک افرادی که واقعا نیاز مالی دارند مجبور به فروش ملک خود هستند که بر این اساس مجبورند با شرایط خریدار، ملک خود را به فروش برسانند.

دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران، ادامه داد: اگر دولت بتواند با اتخاذ برخی سیاستها  قدرت خرید جوانان  خانه اولی را افزایش دهد بازار مسکن به سمت رونق حرکت خواهد کرد هر چند که کاهش 2 یا حتی تا 5 درصدی تاثیر جدی  بر بازار مسکن نمی گذارد.

 

ارسال نظر