رگولاتوری سقف آبونمان تلفن ثابت را ۴۵ درصد افزایش داد

شرکت مخابرات ایران روز ۲۰ خرداد این افزایش آبونمان را اعمال کرد.

رگولاتوری سقف آبونمان تلفن ثابت را ۴۵ درصد افزایش داد

به گزارش چابک آنلاین، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره روز ۱۷ خرداد ۱۴۰۵، با بازنگری در سقف تعرفه حق اشتراک ماهانه خدمت مکالمه صوتی مشترکان تلفن ثابت موافقت کرد.

 بر اساس این مصوبه که در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ با امضای حمید فتاحی، رئیس سازمان و دبیر کمیسیون تنظیم مقررات به دارندگان الحاقیه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP)، دارندگان پروانه FCP و دارندگان پروانه Servco ابلاغ شده، پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای بازنگری سقف تعرفه آبونمان ماهانه تلفن ثابت مورد تصویب قرار گرفته است.

بر این اساس، سقف تعرفه حق اشتراک ماهانه خدمت مکالمه صوتی مشترکان تلفن ثابت با توجه به نرخ تورم خدمات صوت تلفن ثابت در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ که از سوی بانک مرکزی اعلام شده و همچنین نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۴۵ درصد تعدیل می‌شود.

در این مصوبه همچنین تعریف مشترک مسکونی مشخص شده است. طبق ماده ۲، مشترکان مسکونی یا خانگی شامل تمامی مشترکان حقیقی هستند که نشانی دایری خط تلفن آنها دارای بهره‌برداری مسکونی باشد.

کمیسیون در ماده ۳ نیز ارائه‌دهندگان خدمت تلفن ثابت را موظف کرده است نوع کاربری خط را در صورتحساب مشترکان درج کنند.

گفتنی است یک روز پس از ابلاغ این مصوبه، شرکت مخابرات ایران این افزایش را اعمال کرد. بر این اساس مخابرات مبلغ آبونمان مشترکان خانگی در تهران و کلان‌شهرها را با ۴۵ درصد افزایش به ماهانه ۴۳۵ هزار ریال رساند. مبلغ آبونمان مشترکان مراکز استان‌ها ۳۲۶ هزار و ۲۵۰ ریال و مشترکان سایر شهرها نیز ۲۴۶ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام شد. در مقابل، مخابرات مکالمات درون شبکه‌ای را برای این مشترکان به صورت نامحدود رایگان کرد.

 
منبع: دیجیاتو
کپی شد
نظر بگذارید