شناسه خبر : 39170

لزوم هوشمندسازی شبکه پستی کشور

لزوم هوشمندسازی شبکه پستی کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انتظار ما در شرکت ملی پست این است که شتاب در روند هوشمندسازی را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانیم به مردم اعلام کنیم که این شبکه هوشمند شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در مراسم رونمایی از چندین پروژه شرکت ملی پست، اظهار کرد: جزو دستگاه‌هایی هستیم که همکاران ما در شرکت ملی پست شبانه روز فعالیت می کنند.

وی افزود: هر بسته پستی که وارد شبکه پستی می‌شود یک گره از فردی را باز می کند و سالی ۳۰۰ میلیون بسته پستی توسط این شرکت جابه جا می شود. بارها بر هوشمند سازی پست صحبت و تاکید شده و قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است، اما باید این موضوع شتاب بگیرد.

زارع پور گفت: انتظار ما از همکاران ما در شرکت ملی پست این است که شتاب در روند هوشمند سازی  را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانیم به مردم اعلام کنیم که این شبکه هوشمند شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنانش با تاکید کرد اینکه امروز پست به پیشران اقتصاد دیجیتال تبدیل شده است، تصریح کرد: هر روز بر تعداد کسب و کارها افزوده می شود و در واقع هر کسب و کاری که ایجاد می شود نیازمند جابه جایی مرسولات خود هستند که رکن اصلی آن پست است.

وی در ادامه  گفت: تحول در پست منجر به توسعه کسب و کارها خواهد شد که این امر باید با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی رخ دهد.

وزیر ارتباطات در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره ارزیابی روند هوشمندسازی پست طی سال‌های اخیر اظهار کرد: ما باید از فناوری‌های جدید از قبیل ارسال و جمع‌آوری مرسولات تا توزیع و در نهایت رساندن به دست شهروندان استفاده کنیم تا دقت و سرعت کار را بالا ببریم  و در نهایت مردم عزیز از خدمات پستی استفاده کنند.

زارع پور افزود: دوستان شروع کردند و باید با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و مرکز نوآوری بتوانند این مراحل را به سرعت طی کنند و درحال حاضر پروژه‌هایی را در همین راستا داشتیم که به صورت آزمایشی در دو استان آغاز شده تا مردم بتوانند زمان تحویل بسته را انتخاب کنند؛ این قدم اول است و آرزو داریم مردم در همین دولت در بازه‌های زمانی کوتاه مرسوله خود را تحویل بگیرند. این هدف گذاری است که برای شرکت ملی پست تعیین کرده‌ایم که البته کار سختی است و هم ناوگان شرکت ملی پست نیازمند نوسازی بوده و باید از فناوری نوین استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: این طبیعی است که رقابت باعث افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌ها شده و پست هم باید در این عرصه با اپراتوهای پستی بخش خصوصی رقابت کند و طبیعتا هم مردم قیمت و کیفیت  خدمات را درنظر می‌گیرند.

زارع پور بیان کرد: همکاران پستی تا دو بار بدون دریافت هزینه‌ای برای تحویل مرسوله باید اقدام کنند و در مدیریت هم باید هوشمندسازی اتفاق بیفتد و امیدوارم سامانه‌های نظارتی را تقویت کنند و موضوع مهمی است، اگرچه کار با تعهد انجام می‌شود اما اگر مردم گله‌ای داشه باشند، ما باید سیستم‌های نظارتی را داشته باشیم و راستی آزمایی کنیم؛ البته برخی سرویس‌های پستی وجود دارد که نباید از از قبل اعلام شود، مانند احراز هویت مکانی.

 

ارسال نظر