شناسه خبر : 39090

راه‌اندازی صندوق‌های هوشمند پست در سطح شهر

راه‌اندازی صندوق‌های هوشمند پست در سطح شهر

مدیرعامل شرکت ملی پست به مناسبت روز جهانی پست برنامه های این شرکت در هفته جاری اعلام کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمود لیائی - مدیرعامل شرکت ملی پست در نشستی که امروز به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که دومین سال است که شاهد روز جهانی پست باشیم و رضایت نسبی از عملکرد پست در یک سال گذشته داشته باشیم.

وی با اشاره به سه تکلیف ارایه شده به شرکت ملی پست گفت: سه تکلیف به این شرکت ارایه شده که یکی از آن یکسان‌سازی رضایت از کارکنان شرکت ملی پست بود که در این زمینه اقدامات بسیاری مانند ارایه حق مسکن و خدمات رفاهی اشاره کرد.

لیایی افزود: تحول دیجیتال جزو وظایفی بود که به شرکت ملی پست محول شد و اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داد و می‌توانیم ادعا کنیم که در این زمینه پیشرو بودیم. علاوه بر موارد ذکر شده درحال تدوین سند تحول دیجیتال هستیم که درصورت تصویب جزو اولین سازمان هایی خواهیم بود که سند خود را آماده کرده است. همچنین در برنامه هفتم توسعه تحول دیجیتال و الزامات آن دیده شده که ما به استقبال این الزامات رفته‌ و اجرا کرده‌ایم و می توانیم ادعا کنیم که از برنامه هفتم توسعه هم جلوتریم.

مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه سخنانش به دیگر وظیفه پست اشاره و تصریح کرد: هوشمندسازی از دیگر وظایف شرکت ملی پست است که در یک سال گذشته بر روی عدد ۳۰۰ فرصت هوشمندسازی در پست تأکید بسیاری شده که تعداد بسیاری از این ۳۰۰ فرصت هوشمندسازی را انجام داده‌ایم؛ راه زیادی در پیش داریم  و امیدواریم با منابع موجود و تلاش در آینده به این موضوع عمل کنیم.

وی درباره برنامه‌های این شرکت به مناسب روز جهانی پست در هفته جاری اظهار کرد: به مناسبت این روز پروژه‌هایی مهمی را رونمایی و افتتاح خواهیم کرد؛ همچنین موضوع دیگر نوسازی ناوگان پست است که تعداد ۱۰۰ ماشین، کامیون، کامیونت و ون را خریداری کرده‌ایم که طی روزهای آینده رونمایی می‌شود.

او ادامه داد: برای دستیابی به عدد مطلوب تعداد ناوگان فاصله داریم اما همین مقدار گفته شده هم مطلوب است که با وجود این ناوگان می‌توان هزینه کرایه کامیون از بخش خصوصی را کاهش دهیم. در کنار موارد ذکر شده افتتاح دفتر پست در غرب تهران را داریم که با این افتتاح، تحول جدیدی در پست غرب تهران ایجاد می‌شود. در هفته جاری هم قرار است از سامانه‌های بسیاری رونمایی شود.

لیائی در ادامه تاکید کرد: راه‌اندازی صندوق‌های هوشمند پست دیگر اقدام ما به مناسب روز جهانی پست است. درباره جزئیات این موضوع می‌توان با تعامل با بخش خصوصی، این صندوق‌ها را راه‌اندازی کنیم و امیدواریم بتوانند در خدمت به مردم موثر باشند.

وی همچنین در ادامه سخنانش جزئیاتی از سرویس احراز هویت مکانی ارائه کرد و گفت: طی هشت ماه گذشته حدود سه میلیون نفر از این سرویس استفاده کردند که سبب کاهش مراجعه مردم شده است.

همچنین لیائی در پاسخ  به این سوال که محدودیت و اختلال در اینترنت چقدر سبب کاهش ارسال مرسولات شده است، اظهار کرد: این موضوع برای ما فرصت شده و ما برای خیلی از شرکت‌هایی که از پلتفرم‌های داخلی استفاده کردند، مزیت قائل شدیم و مشکلی از این بابت نداریم و نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد آمار تجارت الکترونیکی پست بیشتر هم شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست به سفر اخیر خود به ریاض برای حضور در یک اجلاس اشاره کرد و توضیح داد: می‌توانم ادعا کنم که ما جزو کشورهای پیشرو در پست سبز هستیم و امیدواریم سال آینده کشور ما جزو کشورهای برتر در زمینه پست سبز انتخاب شود.

وی درباره مهم‌ترین دستاوردهای اجلاس اخیر عربستان در زمینه پست تشریح کرد: در آن چند روز ما شاهد برگزاری باشکوه چهارمین کنگره فوق العاده اتحادیه جهانی پست بودیم که جلسات متعددی را با کشورهای گوناگون برگزار و مذاکراتی انجام شد. مهم‌ترین موضوعی که در این سفر مطرح شد، بازگشایی ارتباط پستی بین دو کشور ایران و عربستان بود که مذاکرات متعددی برای این موضوع انجام شد. به میمنت بازگشایی سفارت دو کشور و ارتباطات خوب، قرار شد تمبر مشترکی بین دو کشور آماده و رونمایی شود؛ بحث دیگر ایجاد اتحادیه پست جهان اسلام بود که این موضوع با استقبال خوبی از طرف عربستانی روبه رو شد.

 

ارسال نظر