شناسه خبر : 42255

توصیه‌های یلدایی پلیس راهور به شهروندان

توصیه‌های یلدایی پلیس راهور به شهروندان

سرهنگ کشیر گفت: رانندگان توجه داشته باشند که پس از اتمام مهمانی حتما مدیریت سفر خود را داشته باشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کشیر، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: بین ایرانیان عزیز رسمی  زیبا در  آخرین شب  پاییز  به نام  شب  یلدا وجود دارد که طولانی‌ترین شب  سال نیز  هست و می بایست در  این شب   برخی  از نکات ترافیکی  رعایت گردد  تا این شب را به خوبی  و خوشی  سپری  نماییم.

سرهنگ کشیر افزود : نکته مهم این است که شهروندان برای  خرید شب یلدا به مراکز  و محل‌های  خرید مثلا برای خرید میوه و آجیل شب  یلدا مراجعه می  کنند و این موضوع اغلب باعث  ایجاد ترافیک در  برخی  معابر منتهی به این مراکز  و محل مراجعه شهروندان می شود  که باید رانندگان در  محل‌های  مناسب  پارک کرده و از  توقفات دوبله جدا خودداری  نمایند .

وی گفت : رانندگان گرامی به این موضوع توجه داشته باشند که حتما نباید خودروی آنان دقیقا مقابل مرکز خرید و مغازه ها برای خرید پارک شده و پیاده شوند و شهروندان می‌‌توانند با پارک در محل  مناسب و پارکینگ هاحتی اگر  باید مسافت کوتاهی را پیاده روی داشته باشند از  توقف  دوبله در  سطح معابر خودداری  نمایند .  

سرهنگ کشیر گفت : ممکن است برخی از شهروندان در روزهای گذشته خرید خود را انجام داده باشند و این موضوع دلیل نمی  شود بر آنکه برخی  رانندگان با توقفات دوبله راه آنان را سد کرده و باعث ایجاد ترافیک گردند.

وی افزود : نکته بعدی  این است که  فردای شب  یلدا در  سال های  گذشته روز  کاری  بود و می  بایست به محل  کار  مراجعه می  کردیم ولی امسال فردای  شب  یلدا مصادف  با روز  جمعه است و اگر  شهروندان دورهمی و مهمانی دارند و می  خواهند شبی را به خوشی و خرمی  بگذرانند نباید  خستگی روز خود را پس از  مهمانی  با رانندگی ادامه دهند و نباید با  خستگی  و خواب  آلودگی خود رانندگی کرده و حادثه و تصادف  ناگواری  را رقم بزنند. شهروندان سعی کنند در  همان محل  استراحت لازم و کافی را داشته باشند .

سرهنگ کشیر  افزود : رانندگان توجه داشته باشند که پس از  اتمام مهمانی حتما مدیریت سفر خود را داشته باشند و اگر  قصد تردد دارند حتما اینکار  را به موقع و با خیال  آسوده طی  کرده و با توجه به اینکه فردای  این روز  تعطیل می  باشد از  عجله و شتاب  در  تردد ها و رفت و آمد خودداری  نمایند.

 

ارسال نظر