شناسه خبر : 22077

ترافیک صبحگاهی تهران ۳۰ درصد رشد کرد

ترافیک صبحگاهی تهران ۳۰ درصد رشد کرد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش ۳۰ درصدی ترافیک صبحگاهی در معابر پایتخت خبر داد

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  سردار محمدحسین حمیدی با اشاره به بازگشت مسافران نوروزی به تهران و همچنین مصوبه ستادملی مقابله با کرونا درباره فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: همانطور که پیش‌بینی کرده بودیم ترافیک صبحگاهی در معابر شهر تهران حدود ۳۰ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای این افزایش ترافیک انجام شده بود، گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در نقاط مختلف شهر و به خصوص شبکه معابر و بزرگراهی پرتردد مستقر شده و نسبت به روان‌سازی و مدیریت ترافیکی اقدام کردند. همچنین ماموران پلیس در اطراف و معابر منتهی به مدارس نیز حضور داشتند.

حمیدی ادامه داد: در نتیجه اقدامات انجام شده گرچه با افزایش حجم تردد در معابر مواجه بودیم، اما تردد پرحجم و روان بود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه علاوه بر استقرار ماموران در معابر، مرکز هوشمند کنترل ترافیک نیز اقدام به رصد جریان ترافیک از طریق دوربین‌ها کرده است، گفت: پلیس راهور آمادگی لازم را برای بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی اتخاذ کرده است.
حمیدی با بیان اینکه بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی بیشترین اثر خود را در ترافیک صبحگاهی نشان می‌دهد، اظهارکرد: تحلیل آمار ترافیک امروز نشان می‌دهد که در بازه حدود ساعت ۷:۴۵ تا ۹ صبح امروز بیشترین افزایش حجم ترافیک در معابر را داشتیم و به حدود ۳۰ درصد افزایش رسیدیم.

وی از رانندگان و به خصوص والدین دانش آموزان خواست که زمان رفت و آمد خود را در ساعات صبحگاهی مدیریت کرده و اگر برای رساندن فرزندان خود به مدرسه با وسیله نقلیه شخصی اقدام کرده‌اند، از توقف دوبل یا توقف در محل های غیرمجاز در مقابل و اطراف مدارس پرهیز کنند.

اجرای طرح ترافیک از امروز از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۷

 رییس پلیس راهور پایتخت همچنین از اجرای دوباره طرح ترافیک از امروز خبر داد و و درباره ساعت اجرای آن گفت: همشهریان عزیز تهرانی لازم است بدانند که از امروز طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در شهر  تهران در همان محدوده‌های قبلی خود آغاز به کار کرده است.ساعت اجرای آن نیز در حال حاضر از ساعت ۶:۳۰ آغاز شده و تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد داشت.

به گفته حمیدی، با تمهیدات اتخاذ شده، آن دسته از شهروندان ساکن در محدوده‌های طرح ترافیک می‌توانند تا قبل از ساعت ۹ از یک‌بار خروج رایگان از محدوده و بعد از ساعت ۱۶ نیز یک بار ورود رایگان به محدوده را داشته باشند. البته دوربین‌های کنترلی پلیس فعال بوده و هرگونه تردد و رفت و آمد غیرمجاز به محدوده ثبت شده و اقدامات برای مقررات درباره آن انجام خواهد شد.

حمیدی درباره ترافیک عصرگاهی نیز گفت: درخواست ما از شهروندان و به خصوص رانندگان محترم این است که تا حد امکان زمان سفر خود را مدیریت و در طول ساعات روز توزیع کنند تا در ساعات پیک ترافیک صبح و عصر دچار معطلی نشوند.

ارسال نظر