کلاهبرداران تصادفات صوری دستگیر شدند

کلاهبرداران تصادفات صوری دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: باند ۴ نفر کلاهبرداری که با شگرد ایجاد تصادف صوری اقدام به دریافت ۲ میلیارد ریال خسارت از شرکت بیمه کرده بودند، توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت باند کلاهبرداری ایجاد تصادفات صوری در منطقه خرمدشت کرج، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان متوجه شدند که این باند 4 نفره در سال 97 با ایجاد یک فقره تصادف صوری اقدام به دریافت 2 میلیارد ریال از شرکت بیمه کرده اند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه هر 4 کلاهبردار را در منطقه خرمدشت کرج شناسایی کرده و در چند عملیات غافلگیرانه همه آن‌ها را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

نادربیگی در خصوص شیوه کلاهبرداری این باند، بیان کرد: متهمان در سال 97 با شکستن بینی و 2 دست یکی از اعضای باند، یک تصادف ساختگی بین موتورسیکلت و خودروی پراید در شهر فردیس ایجاد کرده و با سیر مراحل قانونی اقدام به دریافت 2 میلیارد ریال از شرکت بیمه کرده و آن را بین خود تقسیم کرده اند.

این مقام انتظامی با بیان این که متهمان به صراحت به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از طریق ایجاد تصادف صوری اقرار کردند، تصریح کرد: تحقیقات برای شناسایی سایر کلاهبرداری‌های احتمالی از سوی این باند ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجه با افرادی که پیشنهاد ایجاد تصادف صوری به آن‌ها می‌دهند، موضوع را بلافاصله به پلیس اطلاع دهند تا از فعالیت این افراد که با سوء استفاده از سادگی مردم خسارت‌های جبران ناپذیری را به آن‌ها وارد می‌کنند جلوگیری شود.

ارسال نظر