شناسه خبر : 22476

روسیه ۱۳ مقام ارشد انگلیس از جمله جانسون را تحریم کرد

روسیه ۱۳ مقام ارشد انگلیس از جمله جانسون را تحریم کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو ورود نخست‌وزیر انگلیس، وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و ۱۰ عضو ارشد دیگر دولت و سیاستمداران این کشور به روسیه را ممنوع کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه؛ وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد، ورود «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، «لیز تراس» وزیر امور خارجه، «بن والاس» وزیر دفاع و ۱۰ عضو ارشد دیگر دولت و سیاستمداران این کشور به روسیه را ممنوع کرده است.این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که لندن تحریم هایی را علیه مسکو به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین اعمال کرد.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این اقدام در واکنش به کارزار رسانه ای و سیاسی گسترده برای به انزوا کشاندن روسیه در عرصه بین المللی و ایجاد شرایطی به منظور فشار بر اقتصاد روسیه اجرا می شود.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام «با توجه به اقدام خصمانه بی‌سابقه دولت انگلیس، به‌ویژه اعمال تحریم‌ها علیه مقامات ارشد روسیه» انجام شده و به زودی فهرست تحریمی را گسترش خواهد داد.

از زمان آغاز جنگ روسیه با اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و تمام تلاش خود را برای شعله‌ورتر کردن آن با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم علیه روسیه به کار بسته است.

رسانه‌ها اخیراً گزارش کردند لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریعتر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد؛ این در حالی است که لندن هرگونه ایده برای امضای توافق صلح با روسیه به هر بهایی را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که شنبه گذشته در سفری غیرمنتظره به کی‌یف سفر و با زلنسکی دیدار کرد، در اظهاراتی مدعی شد کشتار بوچا در اوکراین، اعتبار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را برای همیشه لکه‌دار کرد. وی در کنفرانس خبری مشترک با «ولودمیر زلنسکی» نخست وزیر اوکراین افزود: «روس‌ها در محاسباتشان درباره اوکراین مرتکب اشتباه شدند».

نخست‌وزیر انگلیس اضافه کرد: «فشار‌ها و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را افزایش خواهیم داد و هر هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم». دفتر نخست‌وزیری انگلیس هم شنبه گذشته اعلام کرد که انگلیس قصد دارد ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه‌های موشکی ضد کشتی جدید به اوکراین ارسال کند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بیش از ۱۴۰۰ فرد و کسب و کار روس تحت تحریم‌های انگلیس قرار گرفته‌اند. «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اخیرا گفت آمریکایی‌ها اصلی‌ترین ذی‌نفعان تحریم‌ها علیه روسیه و اروپایی‌ها بازندگان آن هستند.

کشور‌های غربی به سردمداری آمریکا از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده و تلاش داشته‌اند تا با کاهش وابستگی خود به واردات منابع انرژی از روسیه، شامل نفت و گاز، محدودیت‌هایی را نیز بر این حوزه علیه روسیه اعمال کنند.

این در حالی است که نشریه آمریکایی «پالتیکو» در تحلیلی به قلم «رایان هیث» با بیان اینکه پوتین در حال «برنده شدن در جنگ اقتصادی» غرب علیه روسیه است، توضیح داد: با مقایسه درآمد‌های گاز روسیه از خط لوله انتقال گاز، می‌توان دریافت که صادرات در حال افزایش و با قیمت‌های بسیار بالاتر از سال گذشته است.

ارسال نظر