شناسه خبر : 33634

اختصاصی چابک آنلاین؛

توپ طلای ۲۰۲۳ به چه کسی خواهد رسید؟

توپ طلای 2023 به چه کسی خواهد رسید؟

قهرمانی جام جهانی یا عملکرد بی نظیر در یک فصل؟ این سوالی است که هر فوتبال دوستی را برای انتخاب بهترین بازیکن سال به چالش می‌کشد.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، با حذف مسی از لیگ قهرمانان اروپا و رسیدن هالند و منچستر سیتی به نیمه نهایی، این رقابت وضعیت را چالشی تر کرده است.

رسانه ها با وجود رکودشکنی تاریخی هالند در لیگ برتر انگلیس و همچنین آقای گلی در لیگ قهرمانان اروپا، مسی را به خاطر قهرمانی در جام جهانی شانس اول توپ طلا می‌دانند. 

شاید این از بدشانسی بچه غول نروژی باشد که برای اولین بار در تاریخ جام جهانی در میان فصل برگزار شده و همین قضیه باعث می شود که ستاره جام جهانی در همان سال احتمال بردن توپ طلا را هم داشته باشد. 

با این حال، شکی نیست که ایفای یک نقش اصلی درقطر شانس برخی از بازیکنان را برای رقابت برای توپ طلا افزایش داده است، حتی در شرایطی که مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در حال حاضر در جریان است.

ازطرفی، درست است که آرژانتین جام جهانی را برده است، اما عملکرد او در نیم فصل دوم، رسیدنش به هشتمین توپ طلا را در ابهام قرار داده است. 

چهارشنبه گذشته، درحالی که ارلینگ هالند رکورد تاریخی 30 ساله لیگ برتر را شکست (35گل زده در یک فصل) مسی در حال پشت سر گذاشتن محرومیت از طرف باشگاهش به خاطر سفر بدون اجازه به عربستان سعودی بود.

حالا در این مقطع از فصل هر دو بازیکن، ارلینگ هالند و لیونل مسی، از مدعیان اصلی توپ طلای امسال به حساب می‌آیند. 

اما چند ماه پیش، قرار نبود برای این عنوان رقابتی به وجود بیاید!

مسی قبل از اینکه به بزرگترین افتخار دوران فوتبالی‌اش برسد و جام جهانی را در قطر بالای سر ببرد، در نیم فصل اول فرم بسیار خوبی داشت اما انصافا هالند از نظر بازی های باشگاهی چیز دیگری بود. 

عدم حضور نروژ در جام جهانی رقابت برای توپ طلا را به یک مبارزه نا عادلانه تبدیل کرده است.

اما اکنون همه چیز تغییر کرده است. 

بعد از جام جهانی، مسی بیشتر به یک زمین بایر تبدیل شده و فقط دقایق اندکی در زمین خود نمایی می‌کند، بازیکنی که آینده نامشخصی در پاریس دارد و زیر خشم هواداران افراطی پاری سن ژرمن قرار دارد باید با هالندی رقابت کند که مثل یک چاقوی تیز به حریفان زخم می‌زند و با تیمش شانس اول گرفتن سه گانه به حساب می‌آیند. 

زمانی هیچ بحثی در مورد برنده توپ طلای امسال نبود، اما حالا این قضیه به بحثی داغ تبدیل شده و می توان گفت هالند ممکن است برنده توپ طلای 2023 شود!

 

ارسال نظر