شناسه خبر : 24693

نشانه‌های کلسترول بالا روی پوست

نشانه‌های کلسترول بالا روی پوست

بالا رفتن کلسترول خون می تواند کشنده باشد و منجر به مرگ ناگهانی شود. در بیشتر مواردِ ایست ناگهانی قلب، شریان های خون به دلیل انباشت کلسترول و دیگر رسوبات مسدود می شوند که باعث کاهش جریان خون به قلب می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، انتخاب یک سبک زندگی بی تحرک، خوردن غذاهای چرب، ورزش نکردن، مصرف مواد الکلی یا استعمال سیگار می تواند در نهایت منجر به افزایش سطح کلسترول خون شود. افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا و دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به کلسترول بالا هستند.

به طور کلی بالا بودن کلسترول با علامتی همراه نیست اما میزان آن را می توان با یک آزمایش خون ساده کنترل کرد. همچنین می توان نشانه های کلسترول بالا را روی پوست مشاهده کرد.

در بیشتر افراد، بالا بودن کلسترول به صورت غیرفعال باقی می ماند و تا اواخر زندگی به شکل انسداد شریان ها شناسایی نمی شود.

 اگر به سلامت خود توجه کافی داشته باشید، خواهید دید که طبیعت، سیگنال های ظریفی را به شما نشان می دهد که به واسطه آنها می توانید علائم بالا بودن کلسترول را روی پوست خود مشاهده کنید.

- ظاهر شدن الگوی شبکه ای شکل روی پوست که به رنگ آبی یا بنفش است:  معمولا در سرمای هوا پوست به این شکل ظاهر می شود اما می تواند نشانه ای از سندرم آمبولیزاسیون کلسترول باشد که نشان دهنده انسداد شریان های خون است.

- چربی پلک یا زانتلاسما:  ظاهر شدن برآمدگیهای نارنجی مایل به زرد در اطراف گوشه چشم که به دلیل رسوبات کلسترول زیر پوست است.

- زانتوما یا زرد تومور:  شبیه به زانتلاسماست اما ظاهر شدن این برآمدگی ها می تواند در پشت ساق پا و کف دست ها نیز رخ دهد. کنترل کلسترول به رفع این لکه ها کمک می کند.

- پسوریازیس:  در جدیدترین بررسیها به ارتباط بین پسوریازیس و بالا بودن سطح کلسترول اشاره شده است که به عنوان هیپرلیپیدمی نیز شناخته می شود.

- تغییر در رنگ پوست و افزایش خشکی:  بالا رفتن سطح کلسترول می تواند جریان خون زیر پوست را کاهش دهد. سلول های پوست مواد مغذی کافی دریافت نمی کنند و رنگ پوست تغییر می کند.

- زخم روی پا یا ساق پا که به سرعت بهبود پیدا نمی کند: در افراد مبتلا به کلسترول بالا، این زخم‌ها ممکن است عود کنند زیرا خون کافی برای بهبودی دریافت نمی شود.

ارسال نظر