شناسه خبر : 21154

زائران عتبات بیمه می‌شوند

زائران عتبات بیمه می‌شوند

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: با توجه به هزینه بالای درمان در کشور عراق، تمهیداتی برای بیمه‌ کردن زائران و مسافران ایرانی فراهم می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حسین قاسمی، با اشاره به نشست امروز مسئولان این وزارتخانه با مدیران وزارت خارجه و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، ناجا و بیمه مرکزی برای فراهم کردن تمهیدات بیمه‌ای زائران و مسافران عراق که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: وزارت امور خارجه پیگیر لغو روادید زائران عتبات عالیات است.

وی با بیان اینکه با توجه به شور و اشتیاق مردم پیش‌بینی می‌شود آمار تردد به کشور عراق افزایش یابد، لغو روادید مسافران عراق که از مرز زمینی به این کشور سفر می‌کنند را از مسائل مهم در بحث لغو روادید بین دو کشور عنوان کرد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به برخی مشکلات پیشِ روی مسافران عراق و زائران عتبات عالیات، تصریح کرد: هزینه درمان در عراق بالاست و هزینه ورودی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های این کشور حتی اگر درمانی انجام نشود، صد دلار است.

قاسمی یادآور شد: به همین منظور شرایط بیمه‌ای خاصی برای زائران ایرانی و مسافرانی که قصد عزیمت به عراق را دارند فراهم می‌شود و این افراد بیمه‌نامه دریافت می‌کنند. بیمه‌نامه باید مورد تأیید شرکت بیمه مرکزی و شرکت‌هایی باشد که در عراق خدمات ارائه می‌دهند تا پوشش کامل داشته باشند.

وی اضافه کرد: قرار شد با هماهنگی‌های انجام شده این موضوع اجرایی و پیگیری شود که ان‌شاء‌الله در زمان مناسب خود عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در پاسخ به اینکه آیا مبلغی برای پرداخت هزینه بیمه مشخص شده است، گفت: این مکانیسمی است که خود صنعت بیمه مشخص می‌کند و هنوز به مرحله مشخص شدن هزینه‌ پایه‌ای نرسیده‌ایم. البته تعدادی از شرکت‌های بیمه‌ای ایران در عراق فعالیت می‌کنند و بر اساس روز، مدت و نوع بیمه شرکت‌های بیمه به‌صورت تخصصی ورود می‌کنند.

قاسمی همچنین در پاسخ به اینکه آیا مرزهای کشور امن است و ورود اتباع افغانستانی به کشور ادامه دارد یا نه، گفت: خوشبختانه مشکل ناامنی در مرز نداریم اما با توجه به شرایطی که افغانستان دارد، همچنان شاهد ورود غیرقانونی برخی اتباع این کشور به مرزهای ایران هستیم که این افراد دستگیر و از مرز طرد می‌شوند.

ارسال نظر