شناسه خبر : 8667

مدیرکل کمیته امداد استان یزد عنوان کرد؛

پوشش ۳۹ درصد مددجویان یزدی در بیمه سلامت

پوشش ۳۹ درصد مددجویان یزدی در بیمه سلامت

علیزاده گفت: از مجموع ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر از بیمه‌شدگان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد تاکنون بیش از ۴۲۰۰ نفر (۳۹ درصد) تحت پوشش بیمه سلامت قرارگرفته‌اند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از شبستان، محسن علیزاده گفت: از مجموع 10 هزار و 800 نفر از بیمه‌شدگان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد بیش از 4200 نفر (39 درصد) تحت پوشش بیمه سلامت قرارگرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به انتقال بیمه مددجویان شهری این نهاد به بیمه سلامت افزود: با واگذاری بیمه مددجویان شهری تحت حمایت کمیته امداد از ابتدای سال 98 به بیمه سلامت، مددجویان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به دریافت دفترچه‌های خود اقدام کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: قبل از سال 98 فعالیت‌های درمانی کمیته امداد به سه بخش بهداشتی، بیمه درمان پایه و بیمه مکمل درمان معطوف بود و از ابتدای سال جاری بخش بیمه درمان پایه به سازمان بیمه سلامت واگذار شد.

لازم به ذکر است: سال گذشته 9 میلیارد و 912 میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال و بیمه‌های تأمین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی مددجویان تحت حمایت استان یزد و نیازمندان موردی هزینه شد، یک میلیارد و 576 میلیون تومان از این مبلغ برای هزینه‌های درمانی مددجویان تحت حمایت در زمینه‌های فرانشیز، خدمات بستری، دارو، دندان‌پزشکی، خدمات ویژه به سالمندان و بیماران صعب‌العلاج، چهار میلیارد و 323 میلیون تومان بیمه خدمات درمانی مددجویان شهری، 207 میلیون تومان برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی جامعه هدف تحت حمایت، دو میلیارد و 142 میلیون تومان برای حق بیمه‌های اجتماعی 1043 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی و یک میلیارد و 664 میلیون تومان برای تغذیه کودکان کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه وزنان باردار نیازمند هزینه شد.

 

ارسال نظر