شناسه خبر : 14799

۹ خدمت توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

۹ خدمت توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

رئیس سازمان بهزیستی کشور از موسسات گفتار درمانی، شنوایی‌سنجی و کار درمانی واجد شرایط عقد قرارداد با بیمه سلامت اعم از موسسات دولتی، خیریه و خصوصی خواست تا جهت انعقاد قرارداد با بیمه سلامت به ادارات کل بیمه سلامت استان‌ها در سراسر کشور مراجعه کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، وحید قبادی‌دانا افزود: با توجه به تفاهم‌نامه امضا شده بین سازمان بهزیستی کشور با سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر امکان بهره‌مندی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که دفترچه معتبر بیمه سلامت دارند، از خدمات توانبخشی و به منظور تحقق این تفاهم‌نامه با توجه به تامین اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه و ابلاغ بودجه آن به سازمان بیمه سلامت ایران از موسسات توانبخشی درخواست داریم که به ادارات کل بیمه سلامت استان‌ها مراجعه و نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

وی ۹ خدمت توانبخشی مشمول بیمه سلامت را شامل ارزیابی جامع کار درمانی و شغلی، توانبخشی آسیب شنیداری پیش‌زبانی، مشاوره تجویز سمعک یا ارزیابی و کنترل دوره‌ای، درمان اختلالات گفتار، زبان، تکلم و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی، خدمات ارزیابی گفتار و زبان، صدا، ارتباط، بلع و پردازش شنیداری برشمرد و تاکید کرد:‌ این خدمات توانبخشی می‌توانند مشمول بیمه پایه سلامت ایران قرار بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: براین اساس همه موسساتی که این خدمات را می‌توانند ارائه کنند، می‌توانند طرف قرارداد بیمه سلامت باشند و امیداست بتوانند با تعرفه مربوطه این خدمات را به افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی که دفترچه معتبر بیمه سلامت دارند، ارائه کنند.

قبادی دانا یادآور شد: موسسات پس از عقد قرارداد موظف هستند، نسبت به استعلام بیمه شدگان و استحقاق سنجی دریافت خدمات از سامانه های بیمه سلامت اقدام کنند.

 

ارسال نظر