شناسه خبر : 14721

اعلام آمادگی بیمه سلامت برای پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران آمادگی این سازمان را برای پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی برای جامعه آسیب دیده کشور با همکاری و همراهی سایر سازمان‌ها اعلام کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمد مهدی ناصحی روز دوشنبه در جلسه با رییس سازمان بهزیستی کشور که به منظور بررسی جزییات اجرای تفاهم‌نامه ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان برگزار شد، بیان کرد: مقدمات و بازبینی این اقدام در قالب تفاهم نامه‌ای دو مرحله‌ای انجام شده و مشکلی در مرحله اجرا وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بر نقش وزارت بهداشت به عنوان تولیت درمان و اداره سلامت کشور در اجرای این برنامه تاکید کرد و افزود: مراحل اجرایی ابلاغ اعتبار و مشخص شدن تکالیف هر سازمان از جمله اقداماتی است که باید به منظور ارائه خدمت و پرداخت‌ها به طور دقیق مشخص شود که تاکنون به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشتیم.

وی اظهار کرد: توانبخشی نقش مهمی در بازگرداندن افراد آسیب دیده به چرخه زندگی سالم دارد تا بتوانند فعالیت‌های خود را همانند سایر افراد جامعه انجام دهند و ما نیز همه تلاش‌ خود را برای رسیدن به این هدف انجام خواهیم داد.

156506246

وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست از بهره‌مندی یک میلیون و ۱۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی از هشت خدمت توانبخشی ستاره‌دار خبر داد و گفت: معلولانی که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند می‌توانند از هشت خدمت ستاره‌دار کار درمانی، توانبخشی آسیب شنیداری، مشاوره یا تجویز سمعک، ارزیابی و کنترل دوره‌ای و درمان اختلالات گفتار، زبان و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی برخوردار شوند.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری بین سازمان بهزیستی کشور و سازمان بیمه سلامت در آبان سال جاری اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تصریح کرده که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی را به گونه‌ای تامین کند که علاوه بر تامین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد، خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را نیز پوشش دهد.

قبادی دانا افزود: با همکاری و پیگیری که در دو سال گذشته با سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت صورت پذیرفت در ردیف ۲۴ تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۹ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه تعیین و با مصوبه مجلس گنجانده شده که با پیگیری‌های صورت گرفته، ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شد که ۱۲ بهمن ماه سال جاری از محل تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها به طور مستقیم ابلاغ اعتبار شد.

رییس سازمان بهزیستی گفت: امیدواریم با هدایت این اقدام در کشور با پیش‌بینی بودجه سنواتی در آینده بتوانیم پوشش بیمه‌ای بیشتری از خدمات توانبخشی داشته باشیم.

وی بیان کرد: از ۵۷ خدمت توانبخشی ستاره‌دار که تحت پوشش بیمه نیست، در یک اولویت ۱۹ خدمت و در اولویت بعدی هشت خدمت انتخاب شد که عمده خدمات مورد نیاز سطح یک معلولان را این ۸ خدمت پوشش می‌دهند.

رییس سازمان بهزیستی اظهار کرد: اجرای دقیق این کار مشترک جامعه‌پذیری و تلفیق اجتماعی معلولان را فراهم می‌آورد. به فرموده مقام معظم رهبری در ۱۲ آذر سال ۹۸ مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط بهزیستی نیست، بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های انقلابی هستند؛ هرچه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده را کرد.

 

ارسال نظر