شناسه خبر : 13369

۳۰ هزار هم‌پوشانی بیمه‌ای در استان بوشهر حذف شد

۳۰ هزار هم‌پوشانی بیمه‌ای در استان بوشهر حذف شد

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در سه سال اخیر بنا به تکلیف قانونی و برای کاهش و کنترل هزینه‌های درمانی و تداوم خدمات مطلوب به بیمه شده‌ها ۳۰ هزار هم‌پوشانی بیمه‌ای در این استان برطرف شده‌است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، پرویز رمضانی افزود: با تمهیدات انجام شده از سال گذشته تاکنون هیچ هم‌پوشانی بیمه‌ای جدیدی در این استان نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: برای صیانت از حقوق بیمه شدگان با توجه به افزایش هزینه‌ها در خدمات سطح ۱، ۲ و ۳ بیمه سلامت، حذف هم‌پوشانی بیمه‌ای از سیاست‌ها و اولویت‌های این اداره کل در سال جاری است.

رمضانی اضافه کرد: برای صیانت از سرانه بیمه‌ای و صرفه جویی در هزینه‌ها، امکان کنترل هم‌پوشانی بیمه‌ای در این سازمان فراهم و این برنامه با قوت دنبال می‌شود براین اساس بیمه شده‌هایی که دارای چند دفترچه هستند باید به غیر یک دفترچه از یک سازمان بیمه‌ای مابقی را حذف کنند.

وی در باره خدمات ارائه شده به روستائیان افزود: برای تحقق بخشیدن به نظام ارائه خدمات سلامت روستائیان و ارتقای عدالت در دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی و کاهش سهم خانواده‌های کم درآمد و آسیب‌پذیر از هزینه‌های سلامت در سال ۱۳۸۴ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول سیاست‌گذاری سلامت جامعه و سازمان بیمه سلامت مسئول اجرا و ارتقای بیمه درمان روستائیان تعیین شدند.

رمضانی تاکید کرد: از سال ۱۳۸۴ این طرح به عنوان نخستین گام برای ایجاد نظام ملی سلامت تلقی شد و در همین سال برای بیمه‌شدگان روستایی صندوق جداگانه‌ای در نظر گرفته شد و بیمه‌ شدگان روستایی با رعایت سیستم ارجاع از خدمات درمانی سطح ۲ و ۳ نیز برخوردار شدند.

وی یادآور شد: از سال ۱۳۹۳ و پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت با افزایش حمایت دولت و بودجه سرانه روستائیان، خدمات رسانی به این قشر از جمعیت با کیفیت و کمیت بیشتری به اجرا درآمد.

رمضانی ادامه داد: خدمات ارائه شده شامل پزشک، ماما، مراقبت‌های بهداشتی، دندانپزشکی، دارو، مکمل‌ها و خدمات پاراکلینکی است که به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر سطح تعهدات و بسته خدماتی به روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت علاوه بر خدمات پزشکی، مامایی و مراقبت‌های بهداشتی، خدمات دندانپزشکی و پاراکلینیکی، مکمل‌ها و اقلام دارویی نیز از ۳۵۰ به ۴۴۰ قلم دارویی افزایش یافته است.

رمضانی گفت: بیمارانی که در قالب پزشک خانواده مراجعه می‌کنند هزینه و فرانشیز کمتری پرداخت می‌کنند همچنین حق ویزیت پرداخت شده از سوی این گروه تنها ۵۰۰ تومان است و با توجه به اینکه در مسیر صحیح درمان قرار می‌گیرند مراجعه غیر ضروری به پزشکان غیر مرتبط کاهش پیدا می‌کند و با تشکیل پرونده سلامت روند درمانی از سوی پزشک خانواده پی‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر برای ارائه خدمات سطح یک ۶۶ مرکز، ۱۴۰ پزشک خانواده عمومی، ۸۰ ماما و داروخانه در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان بوشهر مستقر هستند که در این مراکز خدمات دارویی ارائه می‌شود همچنین نیمی از این مراکز آزمایشگاه دارند.

رمضانی اضافه کرد: در زمان حاضر ۴۸۰ هزار نفر در استان بوشهر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این شمار  ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده روستایی، ۹۰ هزار نفر صندوق کارکنان دولت، ۸۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی و ۳۵هزار نفر سایر اقشار و کمتر از ۱۰ هزار نفر نیز صندوق بیمه ایرانیان هستند.

وی بیان کرد: براین اساس ۸۰ درصد بیمه شده‌های بیمه سلامت رایگان زیر پوشش قرار دارند.

 

ارسال نظر