شناسه خبر : 12838

۱۱ هزار مطب نسخه‌نویسی الکترونیک بیماران را در یزد اجرا می‌کنند

۱۱ هزار مطب نسخه‌نویسی الکترونیک بیماران را در یزد اجرا می‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار مطب طرح نسخه نویسی الکترونیک بیماران تحت پوشش بیمه سلامت را اجرا می کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محمد دریجانی صبح چهارشنبه در رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران که به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار داشت: فضای سایبری قلب تپنده یک سازمان و کشور است و از این طریق می‌توانیم اقدامات ارزشمندی در ارتقا حوزه فعالیت خود انجام دهیم و به طور قطع حوزه سلامت کشور یکی از مهمترین بخش‌هاست.

وی با اشاره به اینکه طرح نسخه الکترونیک به سرعت در استان یزد به اجرا درآمد، بیان داشت: در حالی که این طرح در کشورهایی نظیر ترکیه و فنلاند ۱۵ سال به طول انجامید، در استانی نظیر یزد به سرعت اجرا شد و تلاش ما پوشش کامل طرح نسخه الکترونیک است.

دریجانی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار مطب در استان یزد طرح نسخه‌نویسی الکترونیک را برای بیماران زیر پوشش بیمه سلامت اجرا می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد همچنین از فعال شدن نسخه الکترونیکی در ۵۰ درصد از داروخانه‌های کشور خبر داد.

دریجانی در مورد راه‌اندازی پایگاه اطلاعات بیمه‌شدگان کشور نیز بیان کرد: این طرح از سال ۸۳ بر زمین مانده بود که با وجود تمام مشکلات محقق شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد یادآور شد: سامانه تبادل الکترونیک اسناد بستری در بیمارستان‌های دولتی نیز به طور کامل اجرا شده و در بیمارستان‌های خصوصی در حال انجام است.

وی ادامه داد: پیش از این برای تأیید داروهای گران‌قیمت از سامانه تأیید دارو استفاده می‌شد که در حال حاضر سرویس‌های آن در نسخه الکترونیکی هم وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد عنوان کرد: در نتیجه هم سرویس تأیید دارو و هم نسخه الکترونیکی به داروخانه‌ها ارائه شده و نیازی به استفاده داروخانه‌ها از پنل بیمه وجود ندارد و به راحتی می‌توانند با سامانه‌های خود ارائه خدمت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، مجموعه بدهی بیمه سلامت در سال ۹۸ به بیمارستان‌های دانشگاهی را حدود سه ماه اعلام کرد و گفت: مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا پایان بهمن ماه پرداخت شده و تمام مطالبات پزشکان، دندان‌پزشکان و پاراکلینیک تسویه شده است.

دریجانی یادآور شد: اتفاق خوبی که در سال گذشته رخ داده این است که مطالبات سال ۹۷ بخش‌های دولتی دانشگاهی پرداخت شده است و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان باقیمانده است که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه‌ها است و به محض تأمین اعتبار، پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: بودجه مصوب هیأت دولت برای امسال حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون باید ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت سه ماه از محل یارانه‌ها تأمین می‌شده اما تنها حدود ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

دریجانی ادامه داد: هزینه بستری‌ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده و ما توانسته‌ایم زیان انباشته را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ و ۷۰ درصد مطالبات خردادماه و در بخش غیردولتی دانشگاهی مطالبات داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، پزشکان و پاراکلینیک سال ۹۹ نیز تا پایان خردادماه ماه تسویه شده است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که در آینده‌ای نزدیک تمام افراد فاقد بیمه، زیر پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران با میزبانی بیمه سلامت استان یزد و با مشارکت ویدئوکنفرانسی استان‌های قم، مرکزی، سمنان، گلستان، هرمزگان و خراسان شمالی در حال برگزاری است.

 

ارسال نظر