شناسه خبر : 34772

«صندوق پوشش ریسک» به بازار سرمایه می‌آید

«صندوق پوشش ریسک» به بازار سرمایه می‌آید

مدیرعامل بورس تهران گفت: مذاکراتی را با یکی از نهادهای مالی انجام دادیم تا بتوانیم «صندوق پوشش ریسک»، صندوقی که تاکنون در بازار سرمایه استفاده نشده را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «محمود گودرزی» در رابطه با مزایای اوراق آتی سهام اظهار کرد: عمق بخشی بر ابزارها و فضای کلان بازار سرمایه یکی از رسالت‌های بورس تهران است، طی یکسال و نیم اخیر با همکاری و حمایت‌های سازمان بورس، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و مدیریت فناوری بورس سرانجام توانستیم از آتی اوراق بهادار استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در حال‌حاضر بورس تهران از ابزار "اوراق آتی سهام" برای شروع کار روی سه نماد شستا، پالایشگاه تهران و اوراق گام بانک صادرات استفاده کرده است و تا پایان سال ۳۰ نماد بزرگ بورس تهران که ۸۰ درصد از ارزش بازار را تشکیل می‌دهند متناسب با زمان سررسیدها از این اوراق استفاده خواهند کرد.

گودرزی گفت: مذاکراتی را با یکی از نهادهای مالی انجام دادیم تا بتوانیم «صندوق پوشش ریسک»، صندوقی که تاکنون در بازار سرمایه استفاده نشده را راه‌اندازی کنیم. همچنین رئیس سازمان بورس نیز موافقت خود را برای اعطای مجوز برای صندوق مذکور اعلام کرده است.

مدیرعامل بورس تهران تصریح کرد: با اخذ مجوز، بورس تهران اولین صندوق پوشش ریسک را وارد بازار سرمایه خواهد کرد.

وی گفت: با افزوده شدن این ابزارها سبد پیچیده و تخصصی بورس تهران تکمیل خواهد شد، سایر ارکان‌ها همانند بورس انرژی و فرابورس نیز می‌توانند به منظور دو طرفه‌سازی و ثبات بازار از آن‌ها استفاده کنند.

ارسال نظر