شناسه خبر : 20457

بیش از ۲۰۰ میلیارد سفته و برات برگشت خورد

بیش از ۲۰۰ میلیارد سفته و برات برگشت خورد

طبق اعلام بانک مرکزی، در ۹ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، در آذرماه سال جاری بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۵.۲ درصد و ۱۰۰ درصد افزایش یافت. همچنین در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۰۱ میلیارد تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین، در نهمین ماه سال جاری معادل ۷۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۴۷ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد که در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۹۲.۶ و ۲۵۵.۷ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد و مبلغ ۲۷.۷ و ۹۶.۱ درصد افزایش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل هر دو شاخص مذکور، ۷۹.۸ و ۱۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شـده در آذرمـاه ۱۴۰۰ به عدد ۲۷۶.۲ رسید که عدد شاخص مذکور در سال گذشته معادل ۲۱۱.۱ بوده است. علاوه بر این، در ۹ ماهه سال جاری معادل ۵۰۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی ۲۰۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد.

در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سـفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۹.۶ و ۱۲۱ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۱۰ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۱۰.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در شش ماه اول سـال ۱۴۰۰ به عدد ۱۷۵.۲ رسید که عدد شاخص مذکور در دوره مشابه سال گذشته معادل ۱۳۸.۱ بوده است.

ارسال نظر