شناسه خبر : 17999

سرمایه موجود جوابگوی درخواست های فعالان حوزه صنایع دانش بنیان نیست

سرمایه موجود جوابگوی درخواست های فعالان حوزه صنایع دانش بنیان نیست

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت که اعطای تسهیلات از سوی این صندوق در سال گذشته ۷۰ درصد در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشد داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی صحا، رضا نقی پور اصل در مجمع عمومی عادی سالیانه  شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته درباره عملکرد صندوق در سال 1399 گفت: در سال گذشته ۸۲ فقره تسهیلات مصوب به ارزش ۱۵۹۰ میلیارد ریال داشتیم که ۷۲ فقره آن به ارزش ۱۳۷۵ میلیارد ریال منجر به عقد قرارداد شد که  در زمینه مصوبات تسهیلات ۴۰ درصد و در زمینه اعطای تسهیلات ۷۰ درصد در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشد داشتیم.

وی افزود: در بخش ضمانت‌نامه، میزان ضمانت‌نامه‌های مصوب ۲۲۲ فقره به ارزش ۱۸۴۹ میلیارد ریال بود و ضمانت نامه های  صادره ۱۷۷ فقره به ارزش ۱۱۱۰  میلیارد ریال است که علاوه بر رشد ۳۰ درصدی ارزش ریالی نسبت به سال ۱۳۹۸، به بالاترین سطح خود طی ۲۲ سال گذشته (از زمان تأسیس صندوق تاکنون) رسیده است.

نقی پور اصل درباره بخش دولت الکترونیک اشاره کرد نیز گفت: در راستای اهداف دولت الکترونیک اقدامات بسیار خوبی را انجام دادیم و در تلاش هستیم تا در این حوزه جزو ۳۰ دستگاه برتر کشور قرار گیریم.   در این خصوص علاوه بر اقدامات صورت گرفته سعی کردیم  تا با تقویت سیستم BPMS بتوانیم با تسهیل‌گری و  ارائه خدمات در سریع ترین زمان ممکن در راستای مانع زدایی گام برداریم که خوشبختانه نتیجه این اقدام را در رکورد زنی های سال گذشته صندوق در ارائه خدمات مشاهده کردیم.

رئیس هیات مدیره صحا تمرکز زدایی در ارائه خدمات را به عنوان دستاورد صندوق در دو سال گذشته نام برد و گفت: در راستای سیاست های دانش بنیان و تمرکز زدایی و ایجاد امکان ارائه خدمات بیشتر به سایر استان ها در سال  1399 اقدامات و پیگیری های لازم را جهت تاسیس دفاتر نمایندگی در برخی استان های کشور همچون سال گذشته ادامه دادیم که این برنامه منجر به تاسیس یک دفتر نمایندگی در استان آذربایجان غربی و همچنین اولین دفتر کارگزاری صحا در استان فارس شد اما به دلیل همه گیری بیماری کرونا و عدم امکان مسافرت (با توجه به پروتکل های بهداشتی) علیرغم برنامه ریزی های انجام شده قبلی، افتتاح دفاترنمایندگی صندوق در استان های مذاکره شده به سال ۱۴۰۰ موکول شد و آنچه که در خصوص این دفاتر قابل توجه است افتتاح این نمایندگی ها بدون تحمیل کوچکترین هزینه ای به دولت و با همکاری روسای سازمان های صمت استان های ذکر شده انجام شد.

نقی پور اصل در ادامه به مشکلات حوزه صنایع پیشرفته اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از تحریم ها در عرصه اقتصاد کلان در کشور و سقوط ارزش پول ملی، صندوق نمی‌تواند با این میزان سرمایه جوابگوی درخواست های فعالان حوزه صنایع دانش بنیان برای حمایت از آنان به ویژه در ارائه تسهیلات باشد. بنابراین ناگزیر به افزایش سرمایه صندوق با استفاده از همه راه های قانونی موجود و البته منطبق با اساسنامه صندوق هستیم. لذا از اعضای مجمع عمومی تقاضا داریم با در نظر گرفتن شرایط کنونی کشور و محدویت های موجود ما را در افزایش میزان سرمایه صندوق یاری کنند.

ارسال نظر