شناسه خبر : 15973

۲۰۰ هزار خانه روستایی با تسهیلات بانکی نوسازی می‌شود

۲۰۰ هزار خانه روستایی با تسهیلات بانکی نوسازی می‌شود

معاون بنیاد مسکن کشور؛ :تسهیلات مسکن روستایی به یک میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی از سال گذشته با وجود شرایط تورم پیگیری شد افزود: تلاش می‌شود امسال افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی در کشور محقق شود.
 
عزیزالله مهدیان افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ هزار خانه روستایی در کشور با ارائه تسهیلات بانکی بازسازی و نوسازی می‌شود.

وی ادامه داد: بازسازی و نوسازی مسکن مناطق سیل زده ۲ سال پیش‌،  در کشور،  به مراحل آخر رسیده و به زودی تکمیل می‌شود.

مهدیان با اشاره به خانه‌های آسیب دیده در زلزله‌ های اخیر هم گفت: هزار و ۶۰۰ واحد در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۲۵۰ واحد نیز در سمیرم که در زلزله آسیب دیده دوباره بازسازی می‌شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: تلاش می‌شود این واحد‌های مسکونی تا پیش از فرا رسیدن فصل سرما آماده و به صاحبان آن‌ها تحویل شود.

مهدیان احداث ۱۲ هزار واحد مسکن محرومان را از دیگر طرح‌های مهم بنیاد مسکن در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی آماده و در حال تحویل به متقاضیان است و مابقی نیز تا پایان شهریورماه تحویل می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدمسکن روستایی در قالب بازسازی واحد‌های مسکونی حادثه دیده و بهسازی مسکن روستایی، نوسازی شده‌اند که این آمار ۵۰ درصد کل مسکن روستایی کشور را شامل می‌شود.

 

ارسال نظر