شناسه خبر : 15956

۴۰ درصد از واحدهای تولیدی تملک‌شده در بانک ملی واگذار شد

۴۰ درصد از واحدهای تولیدی تملک‌شده در بانک ملی واگذار شد

معاون امور شعب بانک ملی ایران با اشاره به اولویت کلیدی این بانک در راستای تحقق شعارهای سال به منظور بهبود شرایط تولید، گفت: روند واگذاری واحدهای تملک‌شده از سال‌های گذشته تاکنون به ۴۰ درصد رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حسن مونسان در نشست مشترک با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ابرازداشت: تملک واحدهای تولیدی بانک ملی متوقف شده و هرچه هست مربوط به سال‌های گذشته است.

وی با اشاره به پیگیری جدی تحقق شعار سال در «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» در بانک ملی افزود: افزایش اختیارات مدیران استانی بانک ملی در بخش سرمایه ثابت، سرمایه در گردش و امور بین‌الملل و ارزها به منظور تسهیل و کمک به واحدهای تولیدی در قالب بسته اقتصادی ابلاغ شد.

معاون امور شعب بانک ملی ایران گفت: با تصویب این بسته اقتصادی، اختیارات مدیران بانک ملی در استان‌ها بین ۲ تا ۶ برابر افزایش یافت.

مونسان بیان کرد: به منظور تحقق شعار سال، شعب استان‌ها ملزم به تخصیص ۸۰ درصد از منابع خود به بخش صنعت شدند.

وی افزود: همچنین توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های صادرات محور و به ویژه شرکت‌های با ظرفیت اشتغال‌زایی بالا و حوزه سلامت نیز به دلیل شرایط فعلی کشور در دستور کار قرار گرفت.

تعریف ۱۰ بسته اقتصادی برای تحقق شعار سال در بانک ملی

معاون امور شعب بانک ملی ایران تصریح کرد: بیش از ۱۰ بسته اقتصادی نیز در دست بررسی قرار دارد و امید است با تصویب آن‌ها گام مهمی در راستای تحقق شعار «تولید،پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» برداشته شود.

مونسان گفت: بانک ملی ایران به عنوان بانک پیشران در شبکه بانکی کشور نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و با تشکیل کمیته مانع زدایی، در راستای تحقق شعار سال تلاش می‌کند.

وی مانع‌زدایی را از مهم‌ترین دغدغه‌های بخش خصوصی دانست و ابراز داشت: تشکیل کمیته مانع‌زدایی به مدیران استان‌ها نیز ابلاغ شد.

معاون امور شعب بانک ملی ایران، ضرر موانع داخلی تولید را بیش از تحریمهای خارج برشمرد و گفت: اگر از منابع و ظرفیت‌های داخلی به درستی استفاده شود، تحریم‌ها بی‌اثر می‌شود و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

مونسان با اشاره به اینکه استان سمنان هیچ محدودیتی برای تامین سرمایه ثابت در بانک ملی ندارد افزود: استان سمنان ۸۰ درصد از منابع خود را به حمایت از صنعت اختصاص داد و این نشان دهنده عملکرد خوب این استان است.

معاون امور شعب بانک ملی ایران توصیه کرد: اولویت ارایه تسهیلات و حمایت از واحدهای ناتمام با پیشرفت بالا و واحدهای با ظرفیت پایین که قابلیت ارتقا دارند قرار بگیرد.

ظرفیت افزایش اشتغال در صنایع سمنان تا ۳۰ هزار نفر 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست گفت: آمار بیکاری استان کاذب است و این استان حتی ظرفیت جذب نیروی کار تا ۳۰ هزار نفر را نیز دارد.

علی‌اصغر جمعه‌ای افزود: در حال حاضر نیروی کار متخصص از نیازهای مهم استان سمنان است.

وی افزود: بخش خصوصی تمایلی به اختصاص منابع بانکی به واحدهای بدون بازار فروش ندارد و لازم است اختصاص منابع در واحدهای پیشران متمرکز شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: اتاق بازرگانی استان آمادگی کامل خود را در راستای همکاری با بانک‌های دولتی به منظور رفع موانع تولید اعلام می‌کند.

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است.

سال ۹۹ با تلاش بخش‌های مختلف در استان سمنان ۳۰ واحد تولیدی با رفع مشکلات به چرخه تولید بازگشتند.

 

ارسال نظر