شناسه خبر : 15519

تراکنش‌های بدون هویت حذف می‌شود

تراکنش‌های بدون هویت حذف می‌شود

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از حذف تراکنش‌های بدون هویت در راستای اجرای مبارزه با پولشویی خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صداوسیما، مانی یکتا در گفتگو با رسانه ملی با اشاره به حذف تراکنش‌های فاقد کد شهاب در پایا گفت: محدودیت‌های اعمال شده، بخشی از سلسله تغییراتی است که شبکه بانکی در راستای اجرای مقررات مبارزه با پولشویی متعهد به انجام آن است.

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با ارایه توضیحاتی در خصوص برگشت خوردن تراکنش‌های حساب‌های بدون هویت در پایا پرداخت، افزود: این تغییرات شامل کنترل‌هایی است که بین سامانه‌های تسویه ساتنا و پایا بین بانک مرکزی و بانک‌ها انجام می‌شود که فاز اول آن در بهمن ماه سال گذشته در ساتنا انجام شد و فاز دوم آن از ۶ اردیبهشت در پایا انجام می‌شود.

وی افزود: بر این اساس از ارسال و تبادل تراکنش‌هایی که شناسه شهاب نداشته باشند یعنی مشتریان ارسال‌کننده این تراکنش‌ها در شبکه بانکی شناسایی هویتی دقیق نشده باشند و اطلاعاتشان در سامانه‌های مرتبط ثبت نشده باشند جلوگیری می‌شود.

یکتا گفت: زمانی که مشتریان نسبت به افتتاح حساب در بانک اقدام کرده‌اند اطلاعاتشان در سامانه نهاب بانک مرکزی ثبت و کد شهاب اخذ شده است.

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۹۸ درصد مشتریان حقیقی شبکه بانکی به طور کامل احراز هویت شده‌اند افزود: در مورد سایرین نیز هماهنگی‌ها و کنترل‌های لازم با بانک‌ها انجام شده و تاکنون مشکلی پیش نیامده است.

وی در پایان گفت: بر این اساس نیازی به مراجعه و اقدام از سوی مردم و مشتریان بانکی وجود ندارد و بانک‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

 

ارسال نظر