شناسه خبر : 13891

تسهیلات کرونایی به ۷۰ درصد از واحدهای معرفی شده پرداخت شد

تسهیلات کرونایی به ۷۰ درصد از واحدهای معرفی شده پرداخت شد

بانک مرکزی اعلام‌کرد: از مجموع واحدهای معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مربوط به کسب‌و کارهای آسیب دیده از کرونا، ۳۶۵ هزار و ۸۴۱ واحد معادل حدود ۷۰ درصد واحدها تسهیلات مذکور را دریافت کرده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس مصوبات ستاد کرونا مقرر شده برای کمک به صاحبان کسب‌و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع  بیماری کرونا در فعالیت خود دچار مشکل شده‌اند، با ثبتنام متقاضی در سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید سامانه مذکور و معرفی به بانک، تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد پرداخت شود.

برپایه این گزارش، تا تاریخ ۱۰ آذرماه افزون بر ۵۳۳ هزار و ۷۵۲ واحد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که تاکنون ۳۶۵ هزار و ۸۴۱ واحد تسهیلات مذکور را دریافت کرده و پرونده بقیه واحدها نیز در دست بررسی و تکمیل مدارک و وثایق است.

همه واحدهای مذکور تا تاریخ اشاره شده به شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری عامل مراجعه کرده اند که از این تعداد، ۳۶۵ هزار و ۸۴۱ واحد با میزان اشتغال ۶۲۰ هزار و ۹۳۱ نفر در مجموع مبلغ ۷۶ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

چندی پیش جلسه‌ای برای اجرای طرح اعطای تسهیلات کرونا به منظور بررسی عملکرد شبکه بانکی در عمل به مصوبات ستاد کرونا و اجرای «طرح اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا» و «تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران» برگزار و بر لزوم تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات مذکور تاکید شد.

 

ارسال نظر