شناسه خبر : 11210

اختصاصی چابک‌آنلاین

بانک‌ها بیشتر به پروژ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های متعلق به سازمان‌ها اعتبار می‌دهند بخش خصوصی کمتر از تسهیلات بهره‌مند می‌شود

بانک‌ها بیشتر به پروژ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های متعلق به سازمان‌ها اعتبار می‌دهند بخش خصوصی کمتر از تسهیلات بهره‌مند می‌شود

رییس مرکز توسعه صنعتی ساختمان اعلام کرد که بانک‌ها بیشتر به پروژه‌های بزرگ و یا پروژه‌هایی که متعلق به سازمان‌ها هستند، کمک کرده و بخش خصوصی کمتراز تسهیلات بانکی بهره مند می‌شود.

چابک آنلاین، رژین میدانی، بهروز سرآبندی در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: نرخ تسهیلات بانک ها بالا است اما باتوجه به سودی که به سپرده گذاران تعلق می گیرد، این نرخ به نظر متعادل می آید.

وی عمده ترین مشکل کارآفرینان را " به هم ریختگی بازار" دانست و افزود: بازار از توازن منطقی و پویشی، بهره مند نیست بلکه در لحظاتی بسیار داغ و پرتلاش شده و بعد از آن رکودهای دنباله دار بر آن چیره می شود.

سرآبندی اظهار داشت: در نتیجه کارآفرینان و تولید کنندگان قادر نیستند مسیر و ردیف بازگشت سرمایه خود را تحلیل کنند و بیشتر عوامل براساس انتظار و باز هم انتظار صورت می گیرد.

رییس مرکز توسعه صنعتی ساختمان، انتظار کارآفرینان در سال "جهش تولید" از بانک ها را اینچنین بیان کرد: انتظار بر این است که بانک ها به بنگاه ها و شرکت های خصوصی که وابستگی دولتی و یا خصولتی ندارند، آسان تر تسهیلات بدهند و از بروکراسی کاری پرهیز کرده و وثایق را همان عرصه یا سند مالکیت پروژه در نظر بگیرند.

 

 

 

ارسال نظر