شناسه خبر : 35310

اختصاصی چابک آنلاین؛

حذف خرید و فروش اعتباری شفافیت معاملات بازار سهام را بالا می‌برد

حذف خرید و فروش اعتباری شفافیت معاملات بازار سهام  را بالا می‌برد

موضوع شفافیت درمعاملات سهام ، یکی از چالش های اصلی برسر راه مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار است که درسال های اخیر از طرف طیف گسترده تری از فعالین بازار مطالبه شده است.

چابک آنلاین،لیلا امیری،گفته می شودکه سازمان بورس  و اوراق بهادار،باید در افشای برخی اطلاعات نهانی وآمار تاثیر گذار بر تصمیم سرمایه گذاران بازار سهام به صورت بهتری عمل کند.

یک کارشناس بازارهای مالی به چابک آنلاین،گفت: سازمان بورس درسال‌های گذشته به‌منظور روان شدن معاملات، خرید و فروش اعتباری را در بازار سهام ایجاد کرد.

نادر خسروی‌قوجه، افزود: بیشترین کاربرد خرید و فروش‌های اعتباری برای سرمایه‌گذاران بزرگ بوده  و در حال حاضر اینگونه معاملات برای عموم  افراد کاربرد چندانی ندارد.

وی، ادامه داد: تحلیل و انتشار حساب شخصی افراد جرم محسوب می‌شود و برای بالا رفتن شفافیت معاملات به نظر لازم است خرید و فروش‌های اعتباری به‌طور کلی از بازار سرمایه حذف شود.

این کارشناس بازارهای مالی اظهار داشت: به‌منظور شفافیت بیشتر بازار باید قبل از معاملات، سیاست‌های کلی اقتصادی شفافتر شود.

وی گفت: دولت باید با شفافیت بودجه و برنامه‌های اقتصادی و همچنین بانک مرکزی نیز با سیاست‌های پولی در راستای شفاف شدن سیاست‌های کلی اقتصادی  گام بردارد.

 

ارسال نظر