اختصاصی چابک آنلاین ؛

ضرورت حضور رئیس سازمان بورس در جلسات هیات دولت جدی است

ضرورت حضور رئیس سازمان بورس در جلسات هیات دولت جدی  است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: متأسفانه جایگاه بازار سرمایه چندان جدی گرفته نمی‌شود.

چابک آنلاین، لیلا امیری، همایون دارابی در گفتگو با چابک آنلاین اظهار داشت: درمورد ماهیت مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها ابهامات زیادی وجود دارد.

به گفته دارابی، نبود اطلاع در این زمینه می‌تواند ناشی از دو عامل باشد؛ یا این مصوبه شامل یک مقدمه و مؤخره است و تنها در یک کمیسیون یا هیات خاص مطرح شده و هنوز به تصویب نهایی نرسیده و یا به‌واقع این مصوبه وجود دارد ولی ابلاغ نشده است.

وی افزود: از آنجایی که حدود 60 میلیون سهامدار از جمله سهامداران عدالت و شرکت هایی مانند تأمین اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی در بازار سرمایه حضور دارند، باید اهمیت ویژه‌ای برای رعایت حقوق آنها قائل شد.

دارابی، با تأکید بر لزوم حضور رئیس سازمان بورس درجلسات  هیات دولت ، اظهار داشت: لازم است که رئیس سازمان بورس در موقعیتی قرار بگیرد که یا مصوباتی همچون مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تصویب نشود و یا در صورت تصویب، بتواند آن را ابطال کند.

وی، گفت: عدم تطبیق نرخ تعیین‌شده برای خوراک پتروشیمی‌ها با دلاری که با قیمت پایین‌تر توسط شرکت‌های پتروشیمی به سامانه نیما تزریق می‌شود، ضرر قابل ملاحظه‌ای را بر شرکت‌ها وارد می‌کند.

دارابی بیان کرد: با روندی که در بازار سرمایه رخ داده است، هم شاهد افت صادرات محصولات پتروشیمی هستیم و هم طرح‌های پتروشیمی راکد باقی مانده‌اند.

وی افزود: این مصوبه زیان بسیاری را برای صنعت پترشیمی در پی خواهد داشت، بنابراین باید در راستای اصلاح آن تجدید نظر صورت بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: ادامه این روند، مشکلاتی را در گروه متانول‌سازها و همچنین تولیدکنندگان اوره ایجاد خواهد کرد.

دارابی افزود:گروه پتروشیمی‌ها که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم حدود صددرصد ارزش بازار سهام را تشکیل می‌دهند نیز به‌خاطر برخی  از سیاست‌گذاری‌ها و مصوبه نرخ خوراک دچار مشکل شده‌اند.

 

ارسال نظر