شناسه خبر : 35309

اختصاصی چابک آنلاین؛

سبز رویی بازار با افزایش حرارت در تنور معاملات

کاشی و سرامیک اول شد، دارویی ها روی دور افتادند

سبز رویی بازار با افزایش حرارت در تنور معاملات

بررسی آمار معاملات بازار سهام روز سه شنبه ، ۱۳ تیر ۱۴۰۲ ، نشان می دهد که هرچند شاخص های بورس و فرابورس برای سومین روز متوالی روند صعودی به خود گرفته اند، اما سهامداران خرد همچنان درحال خارج کردن پول های خود از معاملات هستند.

چابک آنلاین، سعید رشیدی، درمعاملات امروز ، 290 نماد سبزپوش در مقابل 123 نماد قرمز پوش روی تابلو معاملات نقش بست تا شاخص کل بورس با ثبت رشد 18 هزار و 687 واحدی ، بالای عدد 2.2 میلیون واحد قرار گیرد.

تالار فرابورس نیز درمعاملات امروز صعودی بود ودرمقابل 209 نماد افزایشی تنها 96 نماد کاهشی به چشم می خورد.

شاخص کل فرابورس نیز 148 واحد رشد کرد و معاملات را در محدوده 28 هزار و 413 واحد به پایان رساند.

در پایان معاملات امروز  109 نماد در صف خرید قرار گرفت و 25 نماد نیز درصف فروش روز را به پایان رساند.

هرچند که در معاملات امروز میزان تقاضای بازار تاحدودی افزایش یافت و تعداد زیادی از کدهای معاملاتی در معاملات سهام شرکت کردند، اما همچنان سهامداران خرد آهنگ خروج از بازار دارند.

امروز، حقیقی های بازار حدود 120 میلیارد تومان از سهام خود را به حقوقی ها واگذار کردند واصطلاحا به همین اندازه پول را از معاملات سهام خارج کردند.

ارزش معاملات خرد نیز به حدود 8.2 هزار میلیارد تومان رسید که بالاتر از میانگین 10 روز گذشته قرار می گیرد.

کاشی و سرامیک بالاترین بازدهی بازار را به دست آورد

در معاملات امروز گروه های کاشی و سرامیک با 3.55 درصد ، پیمانکاری صنعتی با 3.1 درصد و تولید محصولات دارویی با 3.07 درصد بالاترین بازدهی روزانه میان گروه های بازار سرمایه را به خود اختصاص دادند.

همچنین سهام پتروشیمی های تولید کننده اوره در کنار استخراج سایر مواد معدنی و نیروگاه های برق، بیشترین کاهش قیمت را به ثبت رساندند.

صدرنشینی گروه کاشی و سرامیک در معاملات امروز در پی افزایش میزان فروش و حاشیه سود محصولات در گزارش های فصل بهار شرکت ها اتفاق افتاده است.

ازطرفی، در معاملات امروز نمادهای دارویی با استقبال معامله گران رو به رو شدند و در لیست گروه های با بیشترین رشد ارزش سهام قرار گرفتند.

رشد قیمت نماد های دارویی باعث شد تا بازدهی این گروه در بازه یک ماهه به بیش از 5.2 درصد برسد.

بازار سهام برنده بازارهای مالی ایران

این روزها اقتصاد ایران به دور از هیاهوهای داخلی و خارجی روز های با ثبات و کم نوسانی را تجربه می کند. 

دریک ماه گذشته، قیمت دلار و به تبع آن قیمت طلا و دیگر کالاهای سرمایه ای یا افزایشی را تجربه نکردند یا روند کاهشی به خود گرفتند.

 این موضوع بعضا در بازارهایی مانند خودرو وساختمان که ما شاهد کاهش قیمت ها بوده ایم ازحجم معاملات کاسته و این بازارها به سمت رکود نسبی پیش رفته اند.

 اما بازار سهام از این قائده خود را مستثنی کرده و به تنها بازار سود ده در این روزها تبدیل شده است.

 ثبات قیمت ها و کاهش تنش های منطقه ای و جهانی به صنعت ایران اجازه داده تا نفسی تازه کند و به دست انداز های فراروی اقتصاد و دوران کرونا سرو سامانی بدهد.

 از این رو با توجه به باز شدن فرصت های صادراتی، خروج شرکت های زیان ده از زیان و کاسته شدن از حجم بدهی های شرکت های بزرگ و در نتیجه ارزنده شدن آنها، بازار حساب خود را تا حدودی از نوسانات قیمت دلار جدا کرده که این باعث شده در روزهای کاهشی قیمت دلار نیز بازار سرمایه روند افزایشی خود را حفظ کند.

 

ارسال نظر