شناسه خبر : 39595

اختصاصی چابک آنلاین؛

کیفیت محصولات ساختمانی نسبت به سال های گذشته پیشرفت خوبی کرده است

کیفیت محصولات ساختمانی نسبت به سال های گذشته پیشرفت خوبی کرده است

رئیس انجمن لعاب و رنگدانه های سرامیکی ایران، اعلام کرد: در حال حاضر فضای اغلب کسب و کار های مربوط به صنعت ساختمان، دچار رکود است.

چابک آنلاین، معصومه دهقان، “علی اکبر کلانتر” در گفت و گو با چابک آنلاین، با اشاره به اینکه کاشی و سرامیک یکی از عناصر مهم در صنعت ساختمان محسوب می شود، بیان کرد: محصولات تولید شده توسط شرکت های لعاب و رنگدانه مربوط به بخش حوزه کاشی و سرامیک است، بنابراین در صورت رکود در صنعت ساختمان، کسب و کار تولیدات لعاب نیز دچار رکود خواهد شد.

به گفته وی،بخش ساختمان در چهار سال گذشته با چالش هایی مواجه بوده ، بنابراین این حوزه به سرعت نمی تواند رونق و رشد داشته باشد.

رئیس خانه صمت استان یزد، با اشاره به اینکه اغلب شرکت های تولید کننده تولیدات ساختمانی، با مشکل نقدینگی مواجه هستند، افزود: امروزه تولیدکنندگان محصولات ساختمانی به دلیل شرایط اقتصادی، تلاش بیشتری برای ادامه فعالیت می کنند، چرا که باتوجه به رکود بازار و افت  تسهیلات بانکی ، این شرایط باعث عقب ماندگی تکنولوژی و پیشرفت محصولات ساختمانی می شود.

کلانتراظهارکرد که باتوجه به افزایش قیمت زمین و مصالح ساختمانی در حال حاضر اغلب فعالیت ها، صرف تعمیرات و بازسازی ساختمان ها می شود.

رئیس انجمن لعاب و رنگدانه های سرامیکی ایران، با بیان اینکه محصولات ساختمانی در کشور باتوجه به قیمت و کیفیت به چند دسته تقسیم می شود، خاطر نشان کرد: محصولات ساختمانی در ایران نسبت به سال های گذشته بسیار پیشرفت کرده و از استاندارهای جهانی پیروی می کند.

به اعتقاد وی، ورود و همکاری شرکت های دانش بنیان به تولیدات ملی، کمک شایانی به پیشرفت و فناوری محصولات خواهد کرد.

کلانتر بیان کرد: در حال حاضر ۷۰  تا ۸۰ شرکت در این حوزه فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۰ تا ۵۵ شرکت، جز لیست اعضای انجمن لعاب و رنگدانه های سرامیک ایران، قرار دارند.

 

ارسال نظر