شناسه خبر : 33835

هزینه ساخت و بهره برداری هر کیلومتر از مترو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است

هزینه ساخت و بهره برداری هر کیلومتر از مترو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است

رئیس شورای شهر تهران گفت: ساخت و بهره برداری از مترو مصوبه دولت است و برای اینکه سریع‌تر پیش برود اداره بخشی از آن به شهرداری واگذار شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران در پاسخ با سوالی درباره واگذاری شرکت بهره برداری مترو به بخش خصوصی، گفت: چنین چیزی را بنده نشنیده‌ام و البته این موضوع عملی نیست.

وی ادامه داد: ساخت و اداره مترو مصوبه دولت است و برای اینکه سریع‌تر پیش برود اداره بخشی از آن به شهرداری واگذار شد و هیچ بخش خصوصی نمی‌تواند آن را اداره کند چرا که درآمدزایی ندارد و هزینه‌های آن وحشتناک است.

چمران با اشاره به هزینه ساخت و بهره برداری مترو گفت: هزینه ساخت و بهره برداری هر کیلومتر از مترو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز شورا ستاد مدیریت محلات را تشکیل نداده و قرار بر این بود این هفته یا هفته آینده ستاد شکل بگیرد، شورا و شهرداری باید هریک ۶ نفر را معرفی کنند و ۶ تا ۷ نفر نیز از محلات مشخص شوند که شهرداری نیرو‌های خود را معرفی کرده است.

 

 

ارسال نظر