شناسه خبر : 25554

ساخت متروی پردیس بازبینی می شود

ساخت متروی پردیس بازبینی می شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از عدم اجرای طرح فعلی متروی پردیس خبر داد و گفت: کل پروژه بازبینی می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علیرضا جعفری، ر درباره تکمیل پروژه‌های مسکن مهر اظهار کرد: به طور کلی مسیر تحویل واحدهای مسکن مهر باقی مانده در شهرهای جدید را دنبال می‌کنیم که اصلی ترین آنها ۳ شهر جدید پردیس، پرند و هشتگرد است.

وی افزود: به مدیران عامل این شهرهای جدید گفته ایم به محض اینکه واحدی از پروژه‌های مسکن مهر آماده شد، بلافاصله به متقاضی تحویل دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تعداد واحدهای باقی مانده مسکن مهر در شهرهای جدید را ۶۰ هزار واحد عنوان و تصریح کرد: ۲۰ هزار واحد را آماده تحویل داریم اما قابل بهره برداری نیستند و مشکلاتی از قبیل عدم نصب آسانسور با نداشتن انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب دارند.

وی ادامه داد: این پروژه‌های مسکن مهر به تدریج در حال پیشروی است و هر هفته واحدهای تکمیل شده، تحویل متقاضیان می‌شوند.

جعفری یادآور شد: به دستور وزیر راه و شهرسازی متوقف نمی‌مانیم تا اینکه واحدهای مسکن مهر تکمیل شوند و سپس با جمع شدن واحدهای آماده تحویل، طی مراسمی آنها را به خانوارهای متقاضی عرضه کنیم؛ بلکه به محض آماده سازی، واحدهای تکمیل شده را در اختیار مالکان قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در برخی پروژه‌های مسکن مهر که قرارداد ساخت آنها در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به امضا رسید، عقب ماندگی داریم که برای تکمیل آنها دنبال جذب اعتبارات مسکن مهر از سرجمع اعتبارات دولتی هستیم.

مسکن ملی را با پیشرفت زیر ۱۰ درصد تحویل گرفتیم

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره تکمیل واحدهای ذیل طرح اقدام ملی مسکن که از دولت قبل باقی مانده بود، تأکید کرد: طرح اقدام ملی مسکن با پیشرفت قابل توجهی تحویل دولت سیزدهم نشد و بسیاری از پروژه‌ها زیر ۱۰ درصد پیشرفت داشتند.

وی ادامه داد: بر است دستور وزیر راه و شهرسازی و همچنین مصوبه شورای عالی مسکن، شرایط نهضت ملی مسکن به واحدهای زیر ۱۰ درصد پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن تعمیم داده شد لذا این پروژه‌ها را تحت عنوان نهضت ملی مسکن ادامه می‌دهیم.

به گفته جعفری تنها ۲۰ هزار واحد مسکن ملی در شهرهای جدید آماده شروع به ساخت بود پیشرفت فیزیکی کل آنها زیر ۲۰ درصد بود.

افتتاح برخی واحدهای نهضت ملی مسکن در دهه فجر امسال

وی در خصوص میزان پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیان کرد: در حال اجرای این طرح در شهرهای جدید هستیم و امیدواریم بخشی از پروژه‌های نهضت ملی که متقاضیان آورده‌های واریز کرده و تسهیلات آنها آماده پرداخت است، برای بهره برداری در دهه فجر امسال آماده سازی شوند.

وی افزود: بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همکاری بسیار خوبی دارند و به محض امضای قرارداد ساخت پروژه‌ای با پیمانکار و معرفی به بانک عامل، آماده اعطای تسهیلات خواهند بود.

آخرین وضعیت متروی پرند

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص متروی شهر جدید پرند اظهار داشت: در دو هفته قبل تست سرد متروی پرند با موفقیت انجام شد.

همچنین با شهرداری تهران برای تکمیل این پروژه معادل ۷۰۰ میلیارد تومان زمین تهاتر کردیم و امیدواریم در دهه فجر امسال کردیم متروی پرند به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره علت توقف احداث متروی تهران-پردیس گفت: مصوبه هیأت دولت در خصوص واگذاری ساخت متروی پردیس به پیمانکار مربوطه، دچار گذشت زمان شده است.

وی ادامه داد: بر اساس ضوابط نشریه ۷۷۷ دانشنامه حمل و نقل و ترافیک در حال بازبینی کل پروژه هستیم تا پس از آن، طرح متروی تهران-پردیس آغاز شود.

ارسال نظر