شناسه خبر : 33423

دست‌فروشی در سطح واگن‌های مترو ساماندهی شود

دست‌فروشی در سطح واگن‌های مترو ساماندهی شود

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: دست‌فروشی و بساط گستری در سطح ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو می‌بایست ساماندهی شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدجعفر تشکری هاشمی، اظهار کرد: یک جنگ نرم در حوزه عفاف و حجاب بر علیه فرهنگ دینی ما شکل گرفته که مقابله با این جنگ نرم، نیازمند راهکار‌هایی است که ضمن اثربخشی و کارآمدی در دل و جان مخاطبان نیز تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به جابه‌جایی روزانه ۲ میلیون مسافر از طریق ۱۵۰ ایستگاه مترو در پایتخت، بیان کرد: وقتی با جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر در طول روز مواجه هستیم، مطمئناً این جامعه بزرگ نیازمند توجه جدی به حوزه‌های فرهنگی و مشارکت‌های اجتماعی است؛ و لذا سایر دستگاه‌های دست‌اندرکار که به صورت مستقیم و غیر مستقیم متولی این امور هستند نیز باید پایِ کار آمده و برای این شهر بزرگ زیرزمینی با برنامه و فعال مشارکت داشته باشند.

تشکری هاشمی با بیان اهمیت و ضرورت برطرف شدن هرچه سریع‌تر معضلات رفتاری و بعضاً فرهنگی در شهر زیرزمینی مترو تصریح کرد: مواردی مانند دست‌فروشی و بساط گستری در سطح ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو می‌بایست ساماندهی شده و هرچه سریع‌تر و با نظارت دقیق‌تر موجبات نارضایتی مسافران را برطرف نمود. 

وی همچنین در خصوص گلایه مندی شهروندان از ورود آقایان به واگن‌های ویژه بانوان گفت: این حق بانوان است که در محیط اختصاصی واگن‌ها از ورود آقایان جلوگیری شود. این ایده در برخی کشور‌های توسعه یافته هم برای راحتی بانوان به اجرا درآمده و خاص متروی تهران نیست. 

وی بحث عفاف و حجاب را یکی از مهم‌ترین فرایض دینی و دغدغه مردم و شورای شهر دانست و گفت: برای پیشبرد موضوع حجاب به عنوان یکی از ارکان دینی، نیازمند همراهی دیگر دستگاه‌های مرتبط هستیم تا بتوانیم با هم‌افزایی بیش از پیش، شاهد ترویج ارزش‌های دینی باشیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل نقل شورا همچنین از معاونت حمل و نقل و ترافیک خواست تا در استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی در توسعه امور فرهنگی در تمام حوز‌های مرتبط مانند ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، اهتمام نموده و به این منظور، از ظرفیت رسانه‌ها استفاده لازم را ببرند.

 

ارسال نظر