شناسه خبر : 30818

فروش متری مسکن شما را صاحبخانه نمی کند

فروش متری مسکن شما را صاحبخانه نمی کند

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: فروش متری مسکن با طرح های ساخت وساز در تعارض است و همچنین این طرح کسی را صاحبخانه نخواهد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، فرشید پور حاجت، دبیر کانون سراسری انبوه سازان در خصوص فروش متری مسکن در بورس گفت: بحث فروش متری مسکن در واقع یک ابزار چند وجهی است، این عمل یک مکانیزم برای تأمین نقدینگی پروژه‌های عمرانی از یک سوی دیگر با توجه به شرایط اقتصادی که دچار چالش تورم است ارزش پول ملی مردم حفظ شود.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر مردم نمی‌توانند خانه خریداری کنند و با اندک پولی که دارند حداقل می‌توانند چند متر از یک واحد مسکونی را خریداری کنند با توجه به اینکه این طرح قرار نیست کسی را خانه دار کند و فقط برای تأمین سرمایه پروژه‌های شهرداری و سرمایه گذاری است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان در ادامه درخصوص اینکه فروش متری خانه در تعارض با ساخت و سازهای دولتی است بیان کرد: فروش متری خانه همانطور که گفتید در تعارض با برنامه‌های دولت همچنین حتی در تعارض با ساخت مسکن اجتماعی خود شهرداری است با توجه به اینکه طرح ساخت مسکن اجتماعی هدف اصلی اش خانه دار کردن دهک‌های مورد هدف جامعه است و این طرح فروش متری با این طرح در تعارض می‌باشد.

فرشید پور حاجت گفت: به نظر بنده بهتر بود شهرداری به جای طرح فروش متری خانه به برنامه ریزی برای ساخت مسکن اجتماعی در چارچوب دولت می‌پرداخت با توجه به اینکه فروش متری خانه ساختاری است که بنگاه‌های اقتصادی برای تأمین مالی پروژه‌های خود اقدام می‌کنند و این طرح قرار نیست بازار را تنظیم کند.

 

ارسال نظر