شناسه خبر : 28509

مولدسازی املاک دولتی با صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات محقق می‌شود

مولدسازی املاک دولتی با صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات محقق می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای دستگاه‌های اجرایی بخشی از منابع بودجه‌شان موضوع مولد سازی است که به دلایل متعددی اجرایی نشده ولی با صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات مولدسازی املاک دولتی انجام خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان، سید صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات گفت: اقدام بسیار مبارکی در حوزه اقتصاد در حال رخ دادن است و این صندوق سرمایه گذاری می‌تواند بستری برای حسن و تدبیر باشد به عبارتی ثروت اندک را به ثروت کثیر تبدیل کند و بستر اقتصاد تعاونی را فراهم کند.

وی‌ با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: بر اساس این اصل اقتصاد به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم می‌شود که با سیاست‌های ابلاغی رهبری، دولت می‌تواند بسیاری از حوزه‌ها را به تعاونی تبدیل کند و این کار بسترساز مشارکت مردم در اقتصاد تعاونی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در نتیجه این یکی از نیازهای کشور را برطرف می‌کند مهمترین دغدغه خانوار و هر جوان ایرانی دغدغه مسکن است و این ابزار پیوندی میان سرمایه‌ها است. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای دستگاه‌های اجرایی بخشی از منابع بودجه‌شان موضوع مولد سازی است که به دلایل متعددی اجرایی نشده ولی با این ابزار ما می‌توانیم مولدسازی املاک دولتی را داشته باشیم. همچنین بخش خصوصی و یا سایر افراد می‌توانند به قدر وسع‌شان در این حوزه مشارکت کنند.

مرتضوی تاکید کرد: حسن این ابزار این است که قدرت نقدشوندگی آن بسیار بالا است و هر وقت افراد بخواهند می‌توانند حواله را تبدیل به نقدینگی کنند و دوباره به بازار بازگردند. علاوه بر این که مالک و صاحب سرمایه در این حوزه مشارکت می‌کنند سهرداری ها هم می‌توانند مشارکت کنند و درامد پایدار ایجاد کنند. به نوعی با خدمات شهرداری ها در این ابزار می توانند این درامد پایدار را ایجاد کنند.

مرتضوی خاطر نشان کرد: امیدوارم با تبیین ابعاد موثر این موضوع بتوانیم نقدینگی سرگردان خرد را در این حوزه سرمایه گذاری کنند و به بخش دیگر مثل ارز و سکه و غیره را نیز برطرف کند.

ارسال نظر