شناسه خبر : 30457

افزایش ۱۰۴ هزار میلیارد تومانی اعتبار حقوق بازنشسته‌ها در بودجه ۱۴۰۲

افزایش ۱۰۴ هزار میلیارد تومانی اعتبار حقوق بازنشسته‌ها در بودجه ۱۴۰۲

بودجه مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان افزایش دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم؛  مطابق جزئیات لایحه بودجه 1402 کل کشور, دولت در این لایحه 242 هزار میلیارد تومان را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد کرده است که این اعتبار نسبت به بودجه سال 1401، افزایش حدود 75درصدی را نشان می‌دهد.

بودجه سال گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه 138 هزار میلیارد تومان بوده است.

بخش عمده افزایش 104 هزار میلیارد تومانی بودجه این وزارتخانه در سال آینده مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری به میزان 73 هزار میلیارد تومان و سازمان تامین اجتماعی به میزان 16 هزار میلیارد تومان است. 9700 میلیارد تومان هم بودجه برای صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در نظر گرفته شده است.

بودجه سال آینده این وزارتخانه شامل 241هزار و 826میلیارد و 490میلیون تومان اعتبارات هزینه‌ای و 437 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

بر پایه این گزارش، بودجه دستگاه اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 2 هزار و 746میلیارد و 720میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین بودجه صندوق بازنشستگی کشوری 207هزار میلیارد تومان، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای 2هزار و 750میلیارد تومان، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی 50میلیارد تومان، سازمان تأمین اجتماعی 16هزار میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.

در لایحه بودجه سال آینده برای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارهزار میلیارد تومان، صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد 9هزار میلیارد تومان و دبیرخانه شورای‌عالی فنی و حرفه‌ای 990میلیون تومان در نظر گرفته شد.

  • ناشناس

    پس صندوق بازنشستگی لشکری چی ؟

ارسال نظر