شناسه خبر : 28516

ایران در زمینه سدسازی جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست

ایران در زمینه سدسازی جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو گفت: هم‌اکنون ایران در زمینه سدسازی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا به شمار می‌رود و در حوزه برق و نیروگاهی بیش از ۹۵درصد به خودکفایی دست یافته‌ است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، احمد حیدری در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به  به رشد ۱۷درصدی مصرف برق صنایع در سال‌جاری، ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در تولید برق با مشکلی مواجه نشدیم؛ این مهم به واسطه برنامه‌ریزی مدون و دلسوزانه اعضا و مهندسین صنعت برق کشور صورت گرفت، به طوری‌که ۶۰۰۰ مگاوات برق جدید و بهینه سازی شده با نگاه صرفه‌جویی قرآنی استفاده شد. همچنین ملت شریف ایران اسلامی نیز با بهره‌مندی از تعالیم دینی و فرهنگ قرآنی و نیز ممانعت از اسراف، در حوزه برق خانگی برای نخستین بار در کشور یک هزار و ۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی مصرف داشتند؛ این در حالی‌است که در سال‌های گذشته در این حوزه پنج درصد رشد مصرف را شاهد بودیم.

چهاردهمین مسابقات قرآنی وزارت نیرو با حضور حدود ۷۰۰۰ شرکت کننده

رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو با بیان این که در چهاردهمین مسابقات قرآنی وزارت نیرو ۶ هزار و ۵۲۸ نفر حضور یافتند، گفت: این مسابقات در پنج رشته قرائت (تحقیق)، قرائت(ترتیل)، حفظ، تفسیر و تحقیق موضوعی برگزار می‌شود که ۲۶۶ نفر از مراحل استانی به مرحله کشوری و نهایی راه یافتند.

وی ضمن قدردانی از اهتمام ویژه وزیر نیرو به منظور توسعه و ترویج امور فرهنگی و قرآنی، افزود: در تابستان سال ۱۴۰۰ مردم به جهت خاموشی‌های سراسری دچار چالش‌هایی شده بودند اما با آغاز به کار دولت سیزدهم و همکاری ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی واعضای هیات دولت، خوشبختانه در تابستان سال ۱۴۰۱ حتی یک مورد خاموشی برق خانگی نداشتیم.

طبق اعلام وزارت نیرو، معاون وزیر نیرو از تعامل قرآنی وزارت نیرو با سایر نهادها و ارگان‌ها سخن به میان آورد و گفت: در دستورالعملی که به همه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو ابلاغ شده، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با نهادها و شخصیت‌های قرآنی با محوریت ترویج فرهنگ قرآنی و بهره‌مندی ازنظرات کارشناسی و تجربیات اشاره شده است. خوشبختانه در این باره شاهد همکاری مطلوبی با نهادهای قرآنی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز امور قرآنی صدا و سیما هستیم. در سطح استانی نیز جلسات قرآنی برگزار می‌شود و درتلاش هستیم تفاهم نامه‌های کاربردی و اجرایی را در این زمینه برقرار کنیم.

ارسال نظر