شناسه خبر : 27496

صادرات به پاکستان به ۱۰۰ مگاوات می‌رسد

صادرات به پاکستان به ۱۰۰ مگاوات می‌رسد

سخنگوی صنعت برق گفت: باز شدن دالان ارتباطی زنگزور، قطعا در روند فعالیت‌های تبادل برق با کشورهای آسیای میانه تاثیرگذار خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، مصطفی رجبی‌مشهدی، درباره وضعیت صادرات برق با توجه به وارد مدار شدن نیروگاه‌های جدید در کشور اظهار داشت: نیروگاه‌های جدید قطعا در تراز انرژی برق کشور و در نتیجه مثبت شدن روند صادرات برق اثرگذار هستند. با برطرف شدن کامل ناترازی تولید و مصرف برق در کشور، به طور چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای تغییرات مهم و اصلی در روند صادرات برق اتفاق خواهد افتاد.  

وی درباره وضعیت صادرات برق به پاکستان و افغانستان گفت: صادرات برق و گاز به کشورهای افغانستان و پاکستان طبق روال گذشته و بر اساس قراردادهای تهاتر شده ادامه دارد. 

صادرات به پاکستان به 100 مگاوات می‌رسد

سخنگوی صنعت برق از افزایش صادرات به پاکستان خبر داد و افزود: در آینده نزدیک و با تبادل قرارداد جدید میزان صادارات برق به کشور پاکستان 100 مگاوات افزایش می‌یابد.

تاثیر زنگزور بر تجارت برق ایران

وی در ادامه درباره تاثیر اجرای پروژه زنگزور در آسیای میانه بر تبادل برق ایران با کشورهای شمال خزر و از جمله ارمنستان بیان داشت: کشور ارمنستان یکی از کریدورهای مهم ارتباطی شمال-جنوب با کشور ما است و صنعت برق و گاز به دلیل ارتباط طولانی‌مدت با کشور ارمنستان، از این قاعده مستثنی نیست و تجربه تبادل برق به مدت 25 سال و تهاتر گاز و به مدت 13 سال با کشور ارمنستان دارند. باز شدن دالان ارتباطی زنگزور، قطعا در روند این فعالیت‌ها تاثیرگذار خواهد شد.

تامین گازوئیل 52 درصد مخازن نیروگاه‌ها

رجبی‌مشهدی همچنین به وضعیت تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: هر ساله و با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی مجبور به استفاده از سوخت مایع هستیم و امسال هم روند تکمیل مخازن سوخت مایع نیروگاهی تاکنون مناسب بوده به نحوی که در بخش نفت‌گاز یا گازوئیل بیش از 52 درصد تکمیل شده و با ادامه این روند انشالله بتوانیم تا شروع دوره سرد سال که از ابتدای آذر ماه است مخازن را تکمیل کنیم و هیچ مشکلی در تامین برق مشترکان نخواهیم داشت. 

95 درصد سوخت؛ گاز است

وی تاکید کرد: در حال حاضر در نیروگاه‌های کشور بیش از 95 در صد از سوخت گاز و کمتر از 5 درصد از سوخت مایع استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر