شناسه خبر : 28008

اختصاصی چابک آنلاین؛

میزان فروش محصولات لوله پلیکا ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافت

میزان فروش محصولات لوله پلیکا ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت سوگستر ماهان، تولیدکننده لوله پلیکا، اظهارکرد:به تبع رکود حاکم بر صنعت ساختمان در چندسال اخیر، صنعت لوله پلیکا نیز مانند سایر صنایع وابسته به صنعت ساختمان، دچار رکود شد و میزان فروش محصولات در این صنعت ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است .

چابک آنلاین، شراره عبازاده، اصغر رسولی، در گفتگو با چابک آنلاین،با اشاره به افزایش۵۰ درصدی هزینه های تولیددر سال های گذشته، افزود: باتوجه به اینکه مواد اولیه صنعت لوله پلیکا در بازار بورس عرضه می شود، دوره نوسان قیمت مواد اولیه کوتاه است.

وی،با اشاره به مزایا و معایب عرضه مواد اولیه  لوله پلیکا در بورس، گفت: خرید مستقیم و به عبارتی حذف واسطه گران یکی مهمترین محاسن ورود این صنعت به بورس بود،هرچند که ایجاد رقابت توسط صنایع پتروشیمی که موجب شده مواد اولیه لوله پلیکا   ۳۰ تا ۴۰ درصد گرانتر از قیمت پایه معامله شود، ازنقدهای وارده بر عرضه این مواد، در بورس است.

مدیرعامل شرکت سوگستر ماهان، خاطر نشان کرد: یکی از معضلات صنعت تولید لوله پلیکا، تولیدات زیر پله ای بوده که محصولات غیر استاندارد و بی کیفیت را روانه بازار می کنند و در این مسیر،از مواد اولیه نو استفاده نمی کنند.

اصلانی،ادامه داد:تولیدکننده های زیرپله ای باتوجه به عدم پرداخت مالیات، بیمه و بسیاری ازهزینه های دیگر در تولید،محصولات خود را با قیمت های ارزانتر در بازار عرضه می کنند و متاسفانه مصرف کننده های ما اطلاعات کافی در این زمینه ندارند.

وی، اذعان داشت که در حال حاضر بسیاری ازواحدهای تولیدی صنعت لوله پلیکا پایین تر از ظرفیت اسمی فعالیت می کنند و افزود که شرکت سوگسترماهان دارای دو واحد تولیدی در زمینه تولید محصولات لوله پلیکا است و صادرات لوله پلیکا بیشتر به کشور عراق  انجام می شود.

 

ارسال نظر