شناسه خبر : 27290

اختصاصی چابک آنلاین؛

هزینه نصب سیستم تهویه هرواحد ۱۰۰ متری ۴۵ میلیون تومان است

سیستم تهویه مطبوع چیلر تولید داخل نصف قیمت وارداتی است

هزینه نصب سیستم تهویه هرواحد 100 متری 45 میلیون تومان است

مدیرعامل شرکت تولید کننده سیستم های تهویه مطبوع آرتا نسیم، در خصوص هزینه مورد نیاز برای نصب سیستم های تهویه مطبوع در یک ساختمان، گفت: هزینه ای که بابت نصب یک سیستم تهویه داکت اسپلیت با کیفیت خوب در یک واحد ۱۰۰ متری نیاز است، ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان است و هزینه ای که بابت نصب سیستم های تهویه چیلر و فن کویل در یک مجتمع ۲۰ واحدی با زیربنای ۱۰۰ متر مربع نیاز است حدود ۲ میلیارد تومان است.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، مهدی صدقی، درگفت وگو با چابک آنلاین، با اشاره به اینکه عمرمتوسط سیستم های تهویه مطبوع داخلی که کیفیت بالایی دارند حدود 5 سال است، گفت: عمر متوسط دستگاه هایی که دارای کیفیت پایین هستند 1.5 تا 2 سال است  و بعد از مدت مذکور نیاز به تعویض دارند هرچند که میانگین عمر دستگاهها درجهان 5 سال و در امریکا 7 سال است.

به گفته وی، تمام مواد اولیه به غیر از قطعات کمپرسی و قطعات الکترونیکی در صنعت تولید سیستم های تهویه مطبوع در داخل تامین می شوند.

مدیرعامل شرکت تولید کننده سیستم های تهویه مطبوع آرتا نسیم اذعان داشت که محصولات نهایی سیستم تهویه مطبوع تولید داخل کشور  به کشورهایی چون افغانستان، عراق، سوریه و به تازگی به کشور روسیه هم صادر می شوند.

وی، ازافت 30 درصدی تولید در صنعت سیستم های تهویه مطبوع خبر داد و گفت: رکود صنعت ساختمان  با یک وقفه شش ماهه به صنعت تولید سیستم های تهویه مطبوع می رسد ،بنابراین وقوع چنین اتفاقی در کنار ممنوعیت واردات قطعات خارجی، رکود سنگینی را درصنعت تولید سیستم های تهویه مطبوع ایجاد کرده است.

صدقی ،در رابطه با کیفیت تولید سیستم های تهویه مطبوع کشور، گفت: یک معضلی که صنعت تولید سیستم های تهویه مطبوع استاندارد را درگیر کرده، قیمت گذاری پایه به واسطه برخی تولیدات کم کیفیت از سوی تعدادی از  تولید کننده ها است که تاثیرات منفی خود را برتولیدات داخلی  گذارده ، زیرا مصرف کننده گان اطلاعات کافی در این زمینه ندارند و اغلب به دنبال قیمت های پایین و کیفیت بالادر خرید محصول هستند .

مدیرعامل شرکت تولید کننده سیستم های تهویه مطبوع آرتا نسیم، افزود: مهندسین ناظر و مصرف کننده های نهایی ما که اغلب سازنده ها هستند، اطلاعات کافی درزمینه سیستم های تهویه مطبوع ندارند و همین امر موجب شده قیمت کف موجود در بازار را ملاک قرار دهند، درحالیکه دستگاه بعد از شش ماه تا یک سال دچار مشکل و خرابی قطعات می شود و هزینه های زیادی را بابت تعمیرو خرابی به مصرف کننده تحمیل می کند .

وی،خاطر نشان کرد که نمونه مشابه سیستم تهویه مطبوع از نوع چیلر که از کشور چین وارد می شوند و قیمت آنها بین 40 تا 45 میلیون است، درداخل هم تولید می شود و قیمت آن حدود 15 تا 20 میلیون تومان است.

 

ارسال نظر