شناسه خبر : 27885

دارایی‌های ثروتمندترین فرد جهان ۱۰۰ میلیارد دلار آب رفت

 دارایی‌های ثروتمندترین فرد جهان 100 میلیارد دلار آب رفت

مجله فوربز گزارش داد، ثروت ایلان ماسک در کمتر از یک سال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کم شده است.

به گزارش چابک آنلاین یه نقل از فارس، مجله فوربز گزارش داد، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در کمتر از یک سال گذشته، بیش از 100 میلیارد دلار ثروت از دست داده است.

 ثروت ماسک از 320.3 میلیارد دلار در چهارم ماه نوامبر سال گذشته  نزدیک به 35 درصد کاهش یافته و در روز پنج شنبه به 209.4 میلیارد دلار رسیده است.

که دلیل اصلی آن، کاهش شدید ارزش سهام تسلا عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، ثروت ماسک، تنها در این ماه 28 میلیارد دلار کاهش یافته است.

مت مالی، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه مشورتی سرمایه گذاری «میلر تاباک» گفت: «او ماشین های گران قیمت می فروشد، بنابراین رکود برای تجارت وی خوب نخواهد بود.»

به نوشته فوربز، برنامه ‌های بحث ‌برانگیز ماسک برای خرید توییتر و فروش سهام تسلا به منظور انجام این کار صدای سرمایه گذاران را درآورده است که معتقدند، وی  غیرمسئولانه عمل کرده و بیش از حد پول پرداخت می‌ کند.

با این حال، ایلان ماسک، همچنان ثروتمندترین فرد جهان است.

روز جمعه خبری منتشر شد که گفته می ‌شود، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا که در حال چانه ‌زنی برای خرید سهام توئیتر است، 75 درصد کارمندان توئیتر را مازاد می ‌داند و برنامه اخراج آنها را در نظر دارد.

واشنگتن پست بر اساس مصاحبه‌ها و اسناد گزارش داد، در صورتی که ایلان ماسک مالک توئیتر شود، احتمالا 3 چهارم نیروی کار این شرکت را اخراج خواهد کرد.

حتی اگر موضوع فروش توئیتر مطرح نباشد، هم مسئله کاهش تعداد کارکنان این شرکت وجود دارد. بر اساس گزارش‌‌ها، مدیریت کنونی توئیتر قصد دارد تا پایان سال 2023 حقوق و دستمزد این شرکت را حدود 800 میلیون دلار کاهش دهد، رقمی که معادل کاهش حدود 25 درصد نیروی کار این شرکت است.

با این حال، قصد ماسک بسیار بیشتر از برنامه خود شرکت توئیتر است.

ارسال نظر