شناسه خبر : 27523

بانک‌های هند از تجارت روپیه با روسیه اجتناب می‌کنند

 بانک‌های هند از تجارت روپیه با روسیه اجتناب می‌کنند

بانک‌های بزرگ هند به دلیل ترس از هدف قرار گرفتن توسط تحریم‌های غرب، از انجام معاملات مستقیم روپیه با روسیه اجتناب می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، بانک‌های بزرگ هند به دلیل ترس از هدف قرار گرفتن توسط تحریم‌های غرب، از انجام معاملات مستقیم روپیه با روسیه اجتناب می‌کنند.

این اتفاق کمتر از یک ماه پس از آن رخ می‌دهد که بانک دولتی هند با ایجاد یک مکانیسم تسویه روپیه ساده با هدف تقویت تجارت متقابل موافقت کرده بود.

یک دیپلمات هندی به این رسانه گفت که بانک‌های روسی از هشت بانک بزرگ هند درخواست کرده‌اند که تسویه حساب با ارز محلی را سازماندهی کنند، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند.

این بانک‌ها شامل بزرگترین بانک دولتی هند، و همچنین بانک ملی پنجاب، بانک هند، بانک بارودا و بانک مرکزی هند است. منابعی در موسسات وام‌دهی به این خبرگزاری گفتند که مدیریت آنها حداقل هنوز به فکر استفاده از این مکانیسم نیست.

به گفته یکی از مدیران ارشد یک بانک دولتی بزرگ، نهادهای مالی نسبت به مجازات توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دلیل تجارت روپیه با روسیه محتاط هستند. این بانکدار گفت: «آنها می‌توانند تحریمی را علیه ما اعمال کنند، این یک ضرر بزرگ تجاری و اعتبار خواهد بود.

بانک‌های هندی که در معرض سیستم مالی بین‌المللی قرار دارند، در تجارت با بانک‌های روسی غیرتحریمی به دلار یا یورو پایبند هستند. آنها نگران هستند که در صورت هدف تحریم‌ها، کسب و کارشان مختل شود.

در حال حاضر، تنها دو بانک کوچک، Yes Bank و UCO Bank که با PSCB روسیه و Gazprombank قرارداد دارند، از مکانیسم پرداخت روپیه استفاده می‌کنند.

در ماه سپتامبر، اکونومیک تایمز گزارش داد که بانک‌های هندی حدود 20 درخواست از موسسات اعتباری روسیه برای افتتاح حساب دریافت کرده‌اند.

 

ارسال نظر