شناسه خبر : 27498

زیان ۴ تریلیون دلاری جهان از رکود اقتصادی تا سال ۲۰۲۶

 زیان 4 تریلیون دلاری جهان از رکود اقتصادی تا سال 2026

مدیر صندوق بین المللی پول هزینه افزایش قیمت مواد غذایی در کشورهای در حال توسعه را ۹ میلیارد دلار خواند و گفت که زیان جهانی ناشی از رکود اقتصادی تا سال ۲۰۲۶ به چهار تریلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، «کریستینا جورجی‌‌یوا» ، مدیر صندوق بین‌المللی پول، گفت که این سازمان تأثیر افزایش هزینه‌های واردات مواد غذایی بر کشورهای در حال توسعه را حدود 9 میلیارد دلار در تراز پرداخت‌های آنها طی سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برآورد می‌کند.

جورجیوا در جریان میزگردی با «دیوید مالپاس» رئیس بانک جهانی گفت: ما به طور خاص موضوع غذا را در نظر گرفتیم، چرا؟ چون وقتی غذا وجود ندارد می‌میرید، این یک سوال پیش پا افتاده نیست.

مدیر صندوق ادامه داد:  از نظر پوشش تراز پرداخت‌ها، این هزینه حدود 9 میلیارد دلار برآورد شده است و البته اکنون به دنبال بررسی تاثیر انرژی بر کشورهای در حال توسعه هستیم.

وی افزود: رکود اقتصادی کشورهایی را که مجموعا یک سوم تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهند، تهدید می‌کند و زیان جهانی ناشی از رکود اقتصادی تا سال ۲۰۲۶ به  چهار تریلیون دلار خواهد رسید.

صندوق بین المللی پول بارها تاکید کرده است که رکود اقتصاد جهانی در ماه‌های اخیر تشدید شده و برخی کشورها در سال آینده با رکود مواجه خواهند شد.

این سازمان افزود که بحران اوکراین، اختلال در زنجیره تامین، مسائل مربوط به تامین گاز و نفت از روسیه به اروپا و ادامه قرنطینه‌های همه‌گیری در چین بر فعالیت‌های اقتصادی در سراسر جهان تاثیر می‌گذارد.

ارسال نظر