شناسه خبر : 26941

ثروت کانادایی‌ها یک تریلیون دلار کم شد

 ثروت کانادایی‌ها یک تریلیون دلار کم شد

ثروت خالص مردم کانادا در سه ماهه دوم امسال در مجموع ۶.۱ درصد برابر با یک تریلیون دلار کانادا (۷۷۵ میلیارد دلار) سقوط کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، اداره آمار کانادا گزارش داد، ثروت خالص مردم کانادا در سه ماهه دوم امسال در مجموع یک تریلیون دلار کانادا معادل 775 میلیارد دلار سقوط کرده که بخش قابل توجهی از آن مربوط به کاهش قیمت مسکن در این کشور بوده است.

بر اساس این گزارش، این رقم بیشترین کاهش از سال 1990 بوده است. این کاهش از 5 درصد افتی که در سه ماهه سوم 2008 در جریان بحران مالی جهان اتفاق افتاد نیز بیشتر است.

آمارها نشان داد، بدهی اعتباری خانوارها به عنوان بخشی از درآمد قابل تصرف 181.7 درصد افزایش یافته است. این رقم در سه ماه نخست 2022 برابر با 179.7 درصد بود.

ارزش خانه های مسکونی خانواده های کانادایی در سه ماه آوریل تا ژوئن 323 میلیارد دلار کاهش یافته است درحالی که دارایی های مالی 409 میلیارد دلار کاهش یافته اند.

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا، «یک سری افزایش قیمت مسکن که در اواخر سال 2018 آغاز شده بود، به علت دست و پنجه نرم کردن بازار مسکن با افزایش سریع نرخ بهره متوقف شده است.»

با توجه به قیمت خانه در کانادا همچنان در حال کاهش است و انتظار می رود هزینه های استقراض بیشتر افزایش یابد، کاهش ثروت خالص ناشی از افت ارزش مسکن احتمالا تا نیمه دوم امسال ادامه پیدا کند.

بانک مرکزی کانادا هفته گذشته برای مقابله با تورم، نرخ بهره را به 3.25 درصد افزایش داد. نرخ تورم در این کشور به بالاترین سطح در چند دهه گذشته رسیده است. انتظار می رود در ماه آینده نیز نرخ بهره بانکی در این کشور باز هم افزایش یابد.

ارسال نظر