شناسه خبر : 26695

بورس وال استریت چقدر از ثروت خانواده‌های آمریکایی را بلعید

 بورس وال استریت چقدر از ثروت خانواده‌های آمریکایی را بلعید

بانک مرکزی آمریکا شب گذشته گزارش داد که مجموع ثروت خانواده‌ها در آمریکا در سه ماهه دوم امسال ۶۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، بانک مرکزی آمریکا شب گذشته گزارش داد که مجموع ثروت خانوارهای آمریکایی از 149.9 هزار میلیارد دلار در ماه مارس به 143 هزار و 800 میلیارد دلار در پایان ماه ژوئن رسیده است.

این دومین دوره سه ماه پیاپی است که شاهد کاهش ثروت خانواده‌ها در آمریکا هستیم.

بانک مرکزی آمریکا تقصیر از دست رفتن 6100 میلیارد دلار از ثروت مردم این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دوش بورس و سقوط بازار سهام در این کشور انداخته است.

اگرچه رشد قیمت مسکن 1400 میلیارد دلار به ثروت خانواده‌ها در آمریکا افزوده اما سقوط 7700 میلیارد دلار بازار سهام در این کشور همه آورده رشد بازار مسکن برای مردم آمریکا را به باد داده است.

بدترین دوره سه ماهه‌ از نظر به باد رفتن ثروت خانواده‌های آمریکایی سه ماهه دوم سال 2020 بود که مجموع ثروت خانواده‌ها در این کشور 5.2 درصد کاهش یافت و البته این مسئله به خاطر تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا بوده است.

در این بازه ارزش بازار بورس در آمریکا به خاطر نگرانی‌ها نسبت به افزایش تورم و در پیش گرفتن سیاست‌های پولی انقباضی از سوی بانک مرکزی آمریکا 7700 میلیارد دلار پایین آمد.

بانک مرکزی آمریکا در گزارش خود آورده میزان مجموع بدهی خانوارها در آمریکا هم در این بازه نسبت به سال قبل 7.4 درصد رشد کرده است. میزان بدهی شرکت‌ها، دولت فدرال و دولت‌های ایالتی و محلی هم همگی بالا رفته است.

ارسال نظر