شناسه خبر : 27668

اختصاصی چابک آنلاین؛

عرضه ساختمان در بورس تقاضا را برای سرمایه گذاری در مسکن افزایش می دهد

عرضه ساختمان در بورس تقاضا را برای سرمایه گذاری در مسکن افزایش می دهد

یک کارشناس بازار سرمایه، با بیان اینکه درحال حاضر بازار مسکن به عنوان یک بازارکم رقیب از نظر توجه سرمایه گذاران است، اظهار کرد: باتوجه به رکود تورمی و وضعیت نامناسب بازارهای رقیب مسکن و صنعت ساختمان ، بازار مسکن همچنان به عنوان یک بستر سرمایه گذاری بلند مدت دارای بازدهی قابل قبول و مناسبی نسبت به سایر بازارهااست.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، مهدی بیات منش ، درگفتگو با چابک آنلاین، افزود: با وجود اینکه در سه ماهه گذشته تابستان شاهد رشد اقتصادی نسبتا خوبی در کشور بودیم اما انتظارات فعالان اقتصادی برآورده نشد، بنابراین سود بدست آمده از رشد اقتصادی برای مصون ماندن از تورم ، مستلزم سرمایه گذاری در یک بازار کم ریسک مثل مسکن است .

وی، با اشاره به اینکه بازارهایی مثل  بورس، خودرو، ارز و سپرده بانکی رقبای بازار مسکن در سرمایه گذاری هستند، ادامه داد: درحال حاضر بازار بورس به عنوان یک بازار رقیب مسکن بستر مناسبی برای جذب سرمایه و نقدینگی ندارد و پیش بینی می شود حداقل تا اواسط آذر ماه این روند ادامه دار باشد که علاوه بر این، در بازار خودرو هم باتوجه به انتظاراتی که پس از آزاد شدن واردات خودرو شکل گرفت، این بازار حداقل تا چند ماه آینده که به ثبات نسبی برسد، رقیب خوبی برای بازار مسکن نخواهد بود .

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، درحال حاضر با توجه با ثباتی که درچند ماه اخیردر نرخ ارز وجود داشته و از طرفی باتوجه به اینکه نرخ سود سپرده های بانکی هم تغییر چندانی نداشته، بازارسپرده های بانکی نیز رقیب خوبی برای بازار مسکن نیست.

بیات منش، با بیان اینکه خرید و فروش متری مسکن در بازار بورس راهکار خوبی برای رونق بخشیدن به بازار مسکن است، گفت: درحال حاضر بازار مسکن بهترین گزینه برای سرمایه گذاران است که علاوه بر مصون نگه داشتن سرمایه از تورم‌موجود در کشور، بازدهی قابل قبولی در بلند مدت ایجاد میکند.

به گفته وی،در حال حاضر بسیاری از افراد به علت قیمت بالای مسکن، توانایی خرید این واحدهای مسکونی را به صورت یکجا ندارند بنابراین عرضه مسکن به صورت متر مربعی در بورس، بستری فراهم کرده تا افراد با سرمایه حداقلی نیز بتوانند بازدهی خوبی بدست بیاورند.

وی،افزود: عرضه مسکن در بورس کالا،  تقاضا را برای سرمایه گذاری در بازار مسکن به عنوان یک بازار سرمایه مطمئن افزایش می دهد و این امر در رونق بازار مسکن نیز بسیار موثر است و ادامه دادکه  ریسک خرید فروش مسکن در بورس بسیار پایین  بوده و نسبت به دیگر کالاهای مورد معامله در بورس، انتظار ریزش آن نمی رود.

 

ارسال نظر