شناسه خبر : 25650

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت های مجهز به دانش روز صنعت ساختمان کشور کم تر از۲۰ درصد هستند

توسعه دانش فنی در صنعت ساختمان کشور باسرعت لاک پشتی پیش می رود

شرکت های مجهز به دانش روز صنعت ساختمان کشور کم تر از۲۰ درصد هستند

دبیرهیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران شرکت های ساختمانی وتجهیزاتی استان تهران، با بیان اینکه کاهش تولید مسکن درسال جدید نسبت به ده سال گذشته بی سابقه بوده است،گفت:این کاهش تولید مسکن به عوامل مختلفی بر می گردد که یکی ازاین موارد، افزایش قیمت مصالح ساختمانی بوده که موجب بالارفتن قیمت تمام شده ساختمان می شود.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، رضاگودرزی فراهانی، درگفت وگو با چابک آنلاین، با اشاره به کاهش حاشیه سودپیمانکاران ساختمانی و عدم رغبت به ساخت وساز، افزود: درحال حاضر این سود کمتر از حاشیه سودی است که در دفترچه مالیاتی عنوان شده برای مثال حاشیه سود پیمانکاران تاسیسات برقی ساختمان در دفترچه مالیاتی۱۰ تا ۱۵ درصد است درصورتی که در شرایط حاضر این پیمانکاران زیر ۱۰ درصد سود می برند.

به گفته وی،پرداخت بدهی پیمانکاران توسط اسناد خزانه با مدت زمان چند ساله و هزینه تنزیلی که دولت ۳۰ تا ۳۵ درصد درنظر گرفته  پرداخت می شود که دیگر تمایلی برای ساخت و ساز نزد سازندگان نمی گذارد.

وی، اذعان داشت:در حال حاضر کمترین هزینه تمام شده ساختمان برای هرمترمربع به صورت انبوه سازی، ۸ میلیون تومان بوده  که به دلیل عدم پوشش تعدیل ماهیانه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی، پروژه های طولانی با ضرر مواجه می شوند یا سود پایینی دارند به همین علت پیمانکاران دیگر تمایلی به ساخت و ساز ندارند یا مدت انجام پروژه را طولانی میکند.

دبیر هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی  پیمانکاران شرکت های ساختمانی و تحهیزاتی استان تهران، با بیان اینکه ، ۸۵ درصد از ساختمان سازی ها توسط معماران تجربی انجام می شود، گفت: توسعه دانش فنی روز جهان در صنعت ساختمان کشور باسرعت لاک پشتی پیش می رود و شرکت هایی که به صورت علمی و با دانش فنی روز کار می کنند کم تر از ۲۰ درصد هستند.

وی،با تاکید بر لزوم ورود سرمایه و دانش فنی از خارج کشور به صنعت ساختمان، افزود: بستر صنعتی سازی در کشور فراهم نشده و مصالح ساختمانی جدید هم که با این عنوان تولید می شود بسیار اندک هستند،ضمن اینکه قیمت این مصالح به شدت بالا بوده و این امر قیمت تمام شده ساختمان را به شدت بالا می برد.

گودرزی فراهانی،گفت: به جرات می توان گفت سال ها قبل بالای ۸۰ درصد از اعضای انجمن مشغول به فعالیت بودند اما در حال حاضر حدود ۱۰ درصد اعضا،  به میزان ۱۰۰ درصد ظرفیت خود کار می کنند ،۲۰ درصد اعضا با ۵۰ درصد ظرفیت و ۳۰ درصد هم با ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و ۴۰ درصد مابقی هم فعالیت چندانی ندارند .

به گفته دبیر هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران شرکت های ساختمانی و تجهیزاتی استان تهران، انجمن ۱۸۰۰ عضو دارد و یک سوم این اعضا عضو ثابت هستند که حق عضویت را همیشه پرداخت می کنند .

اعضای این انجمن  تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی بیمه  سینا هستند.

 

ارسال نظر